Raspunsul specialistilor:
La art. 17 alin. (3) lit. k) din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare se prevede ca persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul va fi informat/a cu privire la salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, evidentiate separat, periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul si metoda de plata, iar aceste aspecte se regasesc si in contractul individual de munca.
Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern - Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:
- concediul paternal
- distribuirea bacsisului catre salariati
- programul flexibil de lucru
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet, DETALII AICI >>>
In modelul cadru al contractului individual de munca la clauza ”I. Salariul” trebuie sa completati rubricile:
1. Salariul de baza lunar brut: .................. lei. Medicina muncii un aliat al angajatorului Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
2. Alte elemente constitutive:
a) sporuri ...............;
b) indemnizatii ................;
c) prestatii suplimentare in bani ...................;
d) modalitatea prestatiilor suplimentare in natura .................;
e) alte adaosuri .................................. .
In situatia prezentata de dumneavoastra, in care angajatorul stabileste acordarea unor beneficii ulterior angajarii, pe care le reglementeaza prin regulamentul intern sau care sunt cuprinse in Contractul colectiv de munca, la clauza ”e) alte adaosuri” se poate face o mentiune prin care se face trimitere la beneficii stabilite si acordate in conformitate cu prevederile regulamentului intern in vigoare/contractului colectiv de munca in vigoare.
Insa, in acest caz, trebuie sa aveti foarte clar prevazute in regulamentul intern conditiile de stabilire si de acordare a acestor beneficii, iar salariatii sa fie informati asupra continutului regulamentului intern.
De asemenea, o modalitate de a informa salariatul asupra beneficiilor acordate in temeiul regulamentului intern si care nu sunt individualizate in contractul de munca, puteti emite o decizie de acordare a beneficiului, in care mentionati care este acesta, in ce consta si pe ce perioada se acorda, decizie pe care o comunicati sub semnatura salariatului si o pastrati la dosarul de personal.
In opinia noastra, aceste beneficii ar trebui totusi sa se regaseasca mentionate in contractul individual de munca.
Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii.ro. Da click AICI pentru mai multe sfaturi si raspunsuri specializate oferite de experti.