In privinta contractului individual de munca, la dosarul personal trebuie sa existe dovada inmanarii salariatului a unui exemplar din contractul individual de munca.
De regula, in practica, salariatul scrie pe contractul individual de munca (exemplarul original care ramane la dosarul personal):
Am primit un exemplar original al contractului individual de munca azi data ………
Nume/prenume
……………………
Semnatura
………………….
Portal Codul Muncii
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Procedand astfel, angajatorul dovedeste indeplinirea obligatiei stabilite in sarcina sa de art. 16 alin. (3) din Codul muncii, de a inmana salariatului, anterior inceperii activitatii, un exemplar din contractul individual de munca.
Nerespectarea acestei obligatii este sanctionata cu amenda de la 1.500 lei la 2.000 lei.
Documente necesare angajatorului
a) Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern
b) Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al contractul colectiv de munca
c) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind persoanele aflate in
intretinere in vederea acordarii deducerii personale
Persoana in intretinere poate fi sotia/sotul, copiii sau alti membri de familie, rudele salariatului sau ale sotului/sotiei acestuia pana la gradul al doilea inclusiv, ale carei venituri, impozabile si neimpozabile, nu depasesc 300 lei lunar.
Declaratia pe propria raspundere trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
– datele de identificare a contribuabilului care realizeaza venituri din salarii (numele si prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
– datele de identificare a fiecarei persoane aflate in intretinere (numele si prenumele, codul numeric personal).