Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Cumul de CIM la angajatori diferiti. Ce fel de contracte se vor incheia?

26 /Apr2022
Cumul de CIM la angajatori diferiti. Ce fel de contracte se vor incheia?
Tags: cumul de cimcontracte de munca angajatori diferititimpul de munca

Va reamintim ca orice salariat are dreptul de a munci la acelasi angajator sau la mai multi angajatori in baza mai multor contracte individuale de munca (art. 35 din Codul muncii). Fac exceptie de la aceste prevederi situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.

Asadar, Codul muncii, republicat reglementeaza dreptul salariatului de a munci la acelasi angajator sau la angajatori diferiti in baza mai multor contracte individuale de munca. In temeiul contractului individual de munca, salariatul presteaza munca pentru care a fost angajat, respectiv munca corespunzatoare functiei/ocupatiei prevazute in CIM conform atributiilor stabilite in fisa postului.

Cu alte cuvinte, regula este ca un salariat poate avea doua sau mai multe contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.


"In cadrul companiei, salariata angajata trebuie sa desfasoare 3 zile activitate pentru companie si 2 zile activitate pentru grupul mama. Va rog sa imi spuneti care este varianta cea mai potrivita si simpla de a incheia un contract in acest caz? 1. Contract pentru 3 zile cu compania si un contract de 2 zile cu grupul mama (cu pontaje diferite) 2. Contract cu compania si facturare pentru cele 2 zile lucrate pentru grupul mama (cu pontaj la companie). In acest caz, este posibila o facturare catre grup in conditiile in care banii sunt inregistrati pe cheltuieli cu salariile?"

Raspunsul specialistului: 

Avand in vedere distribuirea programului salariatei suntem in prezenta a doua contracte de munca ambele cu timp partial.

Unul dintre elementele obligatorii ale contractului individual de munca il reprezinta durata muncii asa cum se prevede la art. 17 alin. (3) lit. l) din Codul muncii.

Astfel, in ambele contracte individuale de munca se va mentiona durata muncii exprimata in numar de ore pe saptamana.

In cazul unui contract individual de munca cu timp partial se mentioneaza obligatoriu in cuprinsul contractului repartizarea programului de lucru. Aceasta obligatie este stabilita de art. 105 alin. (1) din Codul muncii:

Contractul individual de munca cu timp partial cuprinde, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3), urmatoarele:


a) durata muncii si repartizarea programului de lucru;
b) conditiile in care se poate modifica programul de lucru;
c) interdictia de a efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor acestora.

Ulterior, programul de lucru mentionat in contractul individual de munca se modifica prin acordul scris al partilor anterior aplicarii modificarii.

In contractul individual de munca asa cum este reglementat prin Ordinul 64/2003 modificat prin Ordinul 1616/2011, la durata muncii se va inregistra, de exemplu, astfel:

Contractul I

CAPITOLUL 8: H. Durata muncii
O fractiune de norma de 16 ore/saptamana;
a) Repartizarea programului de lucru se face dupa cum urmeaza:
Marti – 08,00 – 16,00
Joi – 08,00 – 16,00 (ore zi)
b) Programul de lucru se poate modifica in conditiile regulamentului intern/contractului colectiv de munca aplicabil.
c) Nu se vor efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente sau inlaturarii consecintelor acestora.


Contractul al II-lea

CAPITOLUL 8: H. Durata muncii
O fractiune de norma de 24 ore/saptamana;
a) Repartizarea programului de lucru se face dupa cum urmeaza:
Luni – 08,00 – 16,00
Miercuri – 08,00 – 16,00
Vineri – 08,00 – 16,00 (ore zi)
b) Programul de lucru se poate modifica in conditiile regulamentului intern/contractului colectiv de munca aplicabil.
c) Nu se vor efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente sau inlaturarii consecintelor acestora.

Astfel, atunci cand nu se presteaza zilnic activitate nu vor mai fi ore pe zi ci ore pe saptamana.

 
Un raspuns oferit la data de 22.04.2022, realizat de expertii de la PortalCodulMuncii >>>

 

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Cumul de CIM la angajatori diferiti. Ce fel de contracte se vor incheia?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".