Raspunsul specialistului:
Potrivit art.12 din Legea nr.418/2004 privind statutul profesional specific al medicului de medicina muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul comitetului de sanatate si securitate in munca, medicul de medicina a muncii participa la stabilirea programelor de sanatate la locul de munca, prin urmatoarele actiuni:
a) consiliaza reprezentantii angajatorului si ai angajatilor asupra programelor de sanatate si securitate in munca;
b) recomanda consultarea sistematica cu reprezentantii angajatilor in probleme de medicina si sociologie a muncii;
c) consiliaza asupra modului de alegere si definire a programelor de sanatate, securitate si de mediu, care se vor realiza de catre angajator;
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Medicina muncii un aliat al angajatorului
d) coordoneaza discutiile privind sanatatea in munca astfel incât sa conduca la un acord de opinii intre angajator si reprezentantii angajatilor;
e) consiliaza asupra mijloacelor de monitorizare si de evaluare a programelor de sanatate adaptate la locul de munca.
Totodata, la art. 15 din legea precitata se precizeaza ca medicul de medicina a muncii intocmeste rapoarte cat mai precise si mai complete catre angajator, angajati si autoritatile competente, conform legii.
Este de mentionat si fatul ca potrivit art. 29 alin.(2) din HG nr.355/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, serviciul de medicina muncii care asigura supravegherea starii de sanatate a lucratorilor va intocmi si va prezenta angajatorului, anual, un raport care va cuprinde in principal concluziile evaluarii starii de sanatate a lucratorilor, precum si recomandari medicale privind promovarea sanatatii la locul de munca.
Din analiza dispozitiilor art. 58 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.319/2006, aprobate prin HG nr.1425/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, medicul de medicina muncii este membru al Comitetului de securitate si sanatate in munca (CSSM) constituit la nivelul angajatorului.
Conform art. 69 din normele sus-mentionate, angajatorul trebuie sa prezinte, cel putin o data pe an, comitetului de securitate si sanatate in munca un raport scris care va cuprinde situatia securitatii si sanatatii in munca, actiunile care au fost intreprinse si eficienta acestora in anul incheiat, precum si propunerile pentru planul de prevenire si protectie ce se vor realiza in anul urmator, raport ce trebuie ulterior transmis, avizat de membrii comitetului de securitate si sanatate in munca, in termen de 10 zile, inspectoratului teritorial de munca.
Prin urmare, in conditiile in care medicul de medicina muncii face parte din CSSM constituit la nivelul anajatorului si tinand cont de faptul ca in indeplinirea atributiilor sale, acesta trebuie sa detina documentatia aferenta starii de sanatate a angajatilor, apreciem ca medicul de medicina muncii prezinta si include in cadrul raportului anual prevazut la art. 69 din anexa la HG nr.1425/2006 aspecte relevante privind starea de sanatate a salariatilor, inclusiv din perspectiva situatiilor de incapacitate temporara a acestora.
Raspuns oferit de specialistii PortalSSM.ro >>