Raspunsul specialistului:
Conform art. 2 alin. (1) Ordinul Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale nr. 64/2003 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului individual de munca:
Contractul individual de munca incheiat intre angajator si salariat va cuprinde in mod obligatoriu elementele prevazute in modelul-cadru.
Astfel, incepand cu data intrarii in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va folosi la incheierea contractelor individuale de munca formularul de contract individual de munca modificat.
Apreciem ca nu este necesara incheierea de acte aditionale pentru trecut. Aceasta modificare produce efecte numai pentru viitor.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Legis Plus Legislatia Muncii
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Totodata, salariatii trebuie sa adere la un fond de pensii administrat privat intr-o perioada de 4 luni la angajare pentru intaia oara. Daca nu adera, atunci vor fi repartizati aleatoriu la unul dintre cele 7 fonduri existente pe piata din Romania.
Asa incat face inutila incheierea de acte aditionale in ceea ce priveste aceasta modificare a modelului-cadru al contractului individual de munca cu exceptia salariatilor angajati in perioada aprilie – iulie 2021 (ultimele 4 luni) carora le puteti incheia acte aditionale de informare cu privire la aderarea la un fond de pensii administrat privat.
Conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, persoanele in varsta de pana la 35 de ani, care sunt asigurate potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, si care contribuie la sistemul public de pensii, trebuie sa adere la un fond de pensii.
Astfel, persoanele in varsta de pana la 35 de ani trebuie sa adere la un fond de pensii, iar cele cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani au optiunea de a adera.
Obligatia de informare trebuie indeplinita de angajator la data incheierii contractului individual de munca intrucat de la aceasta data salariatul are obligatia sa adere la un fond de pensii administrat privat.
Asadar, cu privire la obligatia angajatorului de informare, conform art. 17 alin. (2) din Codul muncii, obligatia de informare se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
In concluzie, pentru salariatii pe care ii veti angaja dupa intrarea in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va utiliza formularul CIM actualizat iar cu privire la modificarile Ordinului nr. 585/2021 nu se vor incheia acte aditionale. Modificarile Ordinului 585 nu produc efecte pentru trecut.
Raspuns oferit de Andreea Voiculescu pentru PortalCodulMuncii.ro >>