Ca reprezentant al angajatorului, trebuie sa fiti preocupat de viata si sanatatea salariatilor dvs. Aceasta inseamna:
- sa cunoasteti conditiile in care acestia isi desfasoara activitatea;
- sa asigurati pe cat posibil supravegherea starii de sanatate a tuturor angajatilor, prin servicii de medicina a muncii.
Informatii despre conditiile de munca puteti culege direct de la angajati. Important este sa identificati eventualii factori nocivi la care acestia sunt supusi la locul de munca: praf, substante toxice, zgomot, caldura, radiatii periculoase, stres, efort fizic etc.
Organizarea serviciilor de medicina a muncii este reglementata printr-o serie de acte normative dintre care cel mai important este Ordinul nr. 933 din 25.11.2002 privind aprobarea Normelor generale de protectie a muncii (publicat in M.Of. nr. 880 din 06.12.2002), cu modificarile si completarile ulterioare.
Acest ordin este important deoarece reglementeaza probleme cu care va puteti confrunta. In plus, din el aflati ce puteti face pentru ca angajatii dvs. sa lucreze in conditii optime de sanatate.
Prin Ordinul nr. 933/2002 se stabilesc:
- organizarea structurii medicale de medicina a muncii la nivel de firma;
- metodologia privind examenul medical la angajarea in munca;
- controlul medical de adaptare;
- controlul medical periodic;
- examenul medical la reluarea activitatii.
Controalele medicale obligatorii sunt foarte utile pentru starea de sanatate prezenta si viitoare a angajatilor; ele contribuie la descoperirea de boli profesionale, la identificarea acestora din faze incipiente si mai usor de tratat sau chiar la prevenirea lor.
Cum sa preveniti imbolnavirile
Sanatatea angajatilor este direct proportionala cu randamentul lor in munca. Pentru prevenirea imbolnavirilor, ghidati-va dupa urmatoarele principii generale:
- Evitati riscurile.
- Evaluati riscurile ce nu pot fi evitate.
- Combateti riscurile, in masura in care este posibil.
- Alegeti metodele, echipamentul tehnic si ritmul de munca optime in scopul reducerii efectelor negative asupra sanatatii angajatului si inlaturarii monotoniei muncii.
- Adaptati la progresul tehnic modalitatile de desfasurare a activitatii in firma dvs.
- Aplicati o politica de prevenire cuprinzatoare, care sa includa: organizarea muncii, conditiile de munca, influenta factorilor de mediu, tehnologiile utilizate.
- Dati prioritate masurilor de protectie colectiva fata de cele individuale.
- sa cunoasteti conditiile in care acestia isi desfasoara activitatea;
- sa asigurati pe cat posibil supravegherea starii de sanatate a tuturor angajatilor, prin servicii de medicina a muncii.
Informatii despre conditiile de munca puteti culege direct de la angajati. Important este sa identificati eventualii factori nocivi la care acestia sunt supusi la locul de munca: praf, substante toxice, zgomot, caldura, radiatii periculoase, stres, efort fizic etc.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Organizarea serviciilor de medicina a muncii este reglementata printr-o serie de acte normative dintre care cel mai important este Ordinul nr. 933 din 25.11.2002 privind aprobarea Normelor generale de protectie a muncii (publicat in M.Of. nr. 880 din 06.12.2002), cu modificarile si completarile ulterioare.
Acest ordin este important deoarece reglementeaza probleme cu care va puteti confrunta. In plus, din el aflati ce puteti face pentru ca angajatii dvs. sa lucreze in conditii optime de sanatate.
Prin Ordinul nr. 933/2002 se stabilesc:
- organizarea structurii medicale de medicina a muncii la nivel de firma;
- metodologia privind examenul medical la angajarea in munca;
- controlul medical de adaptare;
- controlul medical periodic;
- examenul medical la reluarea activitatii.
Controalele medicale obligatorii sunt foarte utile pentru starea de sanatate prezenta si viitoare a angajatilor; ele contribuie la descoperirea de boli profesionale, la identificarea acestora din faze incipiente si mai usor de tratat sau chiar la prevenirea lor.
Cum sa preveniti imbolnavirile
Sanatatea angajatilor este direct proportionala cu randamentul lor in munca. Pentru prevenirea imbolnavirilor, ghidati-va dupa urmatoarele principii generale:
- Evitati riscurile.
- Evaluati riscurile ce nu pot fi evitate.
- Combateti riscurile, in masura in care este posibil.
- Alegeti metodele, echipamentul tehnic si ritmul de munca optime in scopul reducerii efectelor negative asupra sanatatii angajatului si inlaturarii monotoniei muncii.
- Adaptati la progresul tehnic modalitatile de desfasurare a activitatii in firma dvs.
- Aplicati o politica de prevenire cuprinzatoare, care sa includa: organizarea muncii, conditiile de munca, influenta factorilor de mediu, tehnologiile utilizate.
- Dati prioritate masurilor de protectie colectiva fata de cele individuale.
Pentru a reusi sa desfasurati activitatile de medicina a muncii impuse de legislatie aveti nevoie de un plan de activitate.
Pentru inceput este necesar sa va procurati „Normele generale de protectie a muncii“. Acestea sunt elaborate de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale in colaborare cu Ministerul Muncii si Familiei.
Le puteti gasi la sediul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii.
In aceste norme sunt prezentate problemele legate de organizarea protectiei muncii, de sanatate si securitate in munca la nivelul angajatorilor.