“Am cerut Inspectiei Muncii sa ajute angajatorii, in aceasta perioada, pentru ca angajatii lor, care vor trece in munca de la distanta, sa aiba toate documentele puse la punct. Nu vreau sa trecem prea repede peste aceste implicatii generate de recentele decizii din Guvern iar dupa ce se va sfarsi aceasta perioada, cand lucrurile revin la normal, angajatii sa aiba surpriza ca lucrurile sa nu fi fost puse la punct pentru ei. Recunosc ca este “un defect profesional” - imi place ca lucrurile sa fie puse la punct”, a anuntat ministrul Muncii, Violeta Alexandru, pe pagina sa de socializare.
Ghid privind desfasurarea activitatii in regim de munca la domiciliu/telemunca/program individualizat de munca
A. STABILIREA UNOR PROGRAME INDIVIDUALIZATE DE MUNCA
- prin decizie unilaterala a angajatorului, astfel incat personalul sa fie impartit in cel putin doua grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Legis Plus Legislatia Muncii
Acest fapt implica doar modificarea programului de lucru, nu a unei clauze din contractual individual de munca si, prin urmare, nu se transmite in Registrul General de Evidenta a Salariatilor.
B. MUNCA LA DOMICILIU
-- > pe durata starii de alerta angajatorii pot dispune, prin decizie, munca la domiciliu, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
--> decizia va contine, pe langa elementele generale, si pe cele prevazute de art. 109 din Codul muncii:
- faptul ca salariatul lucreaza de la domiciliu;
- perioada pentru care se aplica aceasta masura;
- programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
- obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul salariatului, dupa caz, al materiilor prime si materialelor pe care le utilizeaza in activitate, precum si al produselor finite pe care le realizeaza.
--> transmiterea in sistemul informatic privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REGES/REVISAL) se va efectua in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor.