Raspunsul specialistului:
Daca inregistrarea perioadei de telemunca este de minimum 15 zile lucratoare in lunile noiembrie – decembrie 2020 angajatorul putea solicita pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de alerta (in speta luna noiembrie minimum 15 zile lucratoare si/sau decembrie), pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca solicitarea putand fi efectuata pana la 31 decembrie 2020.
Conform art. 6 alin. (6) din OUG 132/2020, suma nu se acorda angajatorilor care au transmis in registrul general de evidenta a salariatilor datele privind elementele raportului de munca, prin care s-a stabilit desfasurarea activitatii in regim de telemunca, dupa expirarea termenului legal de inregistrare a modificarii.
Totodata, prevederile OUG 132/2020 nu se aplica urmatoarelor categorii de angajatori:
a) institutii publice, astfel cum sunt acestea definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) angajatorii care se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate, potrivit legii;
c) angajatorii care sunt inregistrati in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.
In concluzie, in vederea obtinerii sprijinului financiar solicitarea trebuia facuta pana la 31 decembrie 2020.
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro