Raspunsul specialistului:
Legislatia actuala nu impune implementarea unor proceduri cu privire la interventia/evacuarea in situatii de urgenta.
Este de ajuns sa intocmim documentele de organizare a apararii impotriva incendiilor si protectie civila, care prin nominalizarea persoanelor cu atributii in cele doua domenii asigura responsabilizarea acestora.
Importante sunt si documentele si evidentele specifice, unde printre altele, se evidentiaza planurile de protectie impotriva incendiilor, evidenta exercitiilor de evacuare si de interventie.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Planurie de protectie impotriva incendiilor sunt:
- planul de evacuare a persoanelor;
- panul de depozitare si de evacuare a materialelor clasificate conform legii ca fiind periculoase;
- planul de interventie.
Referitor la alte situatii de urgenta, plecand de la analiza de risc, exista acte normative care prevad obligativitatea intocmirii unor planuri: plan la inundatii, plan de aparare la cutremur, plan de evacuare in situatii de urgent, plan de analiza si acoperire a riscurilor, s.a., in functie de riscurile stabilite prin analiza.
Prin urmare, conceperea unei proceduri de evacuare in situatii de urgenta, ar trebui sa contina evacuarea din cladire si dupa caz evacuarea totala si relocarea activitatii in cazul in care in urma unei situatii de urgenta cladirea nu mai este sigura.
Daca vorbim doar de evacuarea din cladiri, accentul s-a pus intotdeauna pe incendiu si cutremur.
Nu am intocmit si nu am regasit in teren proceduri de evacuare, am insistat pe existenta planurilor de protectie impotriva incendiilor si pe planurile de aparare in cazul situatiilor de urgenta, pe planificarea si defasurarea exercitiilor de interventie si evacuare, intocmirea rapoartelor, pregatirea personalului, s.a.