Aceste informatii au fost puse la dispozitie de catre Agerpres, citand un sondaj realizat de Studiu MSL The Practice si eJobs.
"Indiferent de industria in care activeaza, modul de lucru hibrid este cel preferat de majoritatea angajatilor intervievati in cadrul studiului (58%), salariatii fara functie de conducere preferand intr-un procent mai mare sa lucreze de acasa. In plus, cei mai multi angajati declara ca isi doresc flexibilitate din partea angajatorului in ceea ce priveste ora de incepere si de terminare a programului de lucru, peste o treime dintre respondenti optand pentru aceasta varianta", conform cercetarii.
Lucrarea “Motivarea angajatilor”: Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024 Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Lucrarea are 4 parti mari:
1. Ce este si cum functioneaza motivarea?
2. Automotivarea, in cazul managerului
3. Motivarea personalului
4. Modele de succes in motivarea angajatilor, mai multe detalii AICI >>>
De asemenea, managerii sunt mai interesati decat alte categorii de angajati de stabilirea programului de lucru in functie de indeplinirea sarcinilor de munca si nu de ore fixe.
Saptamana de lucru de 4 zile - o varianta dorita de angajati
Precizam si ca optiunea tot mai des vehiculata de a se adopta in companii saptamana de lucru de patru zile, in loc de cinci, aceasta este o varianta mai atractiva pentru salariatii fara functie de conducere si pentru muncitori.
Pentru 85% dintre cei care activeaza in domeniul auto, salariul si beneficiile oferite reprezinta cel mai important factor care le influenteaza decizia de alegere a unui angajator. In schimb, pentru mai mult de jumatate dintre acestia, echilibrul dintre viata profesionala si cea personala, dar si atmosfera de lucru sunt decisive atunci cand intentioneaza sa faca o schimbare de cariera.
De asemenea, angajatii din aceasta industrie sunt atrasi in mod deosebit de posibilitatile de perfectionare si dezvoltare, pentru 44% dintre acestia un plan concret si coerent de cariera cu posibilitatea de promovare fiind un factor important de crestere a loialitatii fata de angajator.
Program de lucru remote sau hibrid?
Posibilitatea de a lucra remote este un motiv mai putin important de alegere a unui angajator decat in cazul altor industrii, doar 10% alegand aceasta varianta, modul de lucru hibrid fiind preferat de peste 60% dintre intervievati.
Pe de alta parte, pentru 55% dintre angajatii din acest domeniu, beneficiile salariale, atmosfera de lucru neprietenoasa si managementul toxic sunt principalii factori care ii determina sa schimbe locul de munca, cu toate ca acestia dovedesc o stabilitate mai mare la job fata de media angajatilor intervievati.
Astfel, aproape o treime dintre acestia au acelasi loc de munca de mai bine de cinci ani, iar 40% vor sa continue sa activeze in industria auto, in timp ce 30% ar schimba in viitor si domeniul odata cu locul de munca.
"Daca, la fel ca in cazul majoritatii respondentilor, si pentru angajatii din industria oil & gas, salariul si beneficiile oferite sunt principalele motive de alegere a unui angajator, reputatia companiei este un factor mai important decat pentru cei care activeaza in alte domenii, fiind probabil corelat cu o siguranta sporita a conditiilor de munca", sustin autorii studiului.
"Atmosfera de lucru ocupa un loc central in alegerile angajatilor din industria oil & gas si atunci cand vorbim despre alegerea de a pleca de la locul actual de munca, 71% dintre acestia alegand sa renunte la jobul actual daca atmosfera de lucru ar fi una ostila si ar fi motivati sa aleaga un alt angajator daca ar avea posibilitati de promovare, fiind mai motivati decat cei din alte domenii de acest factor", mai arata cercetarea.
Daca pentru angajatii din alte industrii posibilitatea sa lucreze remote sau in sistem hibrid este un factor deosebit de atractiv, pentru cei care activeaza in domeniul retail-ului, definit in cele mai multe cazuri de prezenta fizica, aceasta posibilitate este mai putin importanta. Pe de alta parte, insa, pentru 85% dintre acestia salariul si beneficiile oferite sunt principalele motive de alegere a angajatorului.
Pentru 42% dintre respondenti, unul dintre obiectivele pentru urmatorul an este sa isi gaseasca un job nou intr-o alta companie, mai multe detalii despre acest studiu aici >>>