Raspunsul specialistilor:
In opinia noastra, in Regulamentul intern, referitor la uniforma de lucru trebuie introduse clauze privind:
1. Stabilirea obligativitatii ca salariatii sa poarte uniforma/tinuta de lucru pe perioada programului de lucru.
2. Acordarea uniformei de catre angajator: intrucat este o obligatie stabilita de angajator, uniforma trebuie furnizata de acesta, pe cheltuiala sa, fiecarui salariat in parte; de asemenea, ar fi oportun sa se mentioneze care sunt elementele componente ale acesteia, daca se acorda si ecuson, alte elemente specifice activitatii.
3. Obligatiile salariatului: de a purta uniforma, de a o curata, de a raporta deteriorarea acesteia etc.
4. Obligatii ale angajatorului: de a asigura uniforma pentru salariati, de a inlocui uniforma atunci cand aceasta s-a uzat sau s-a deteriorat, frecventa inlocuirii uniformei.
5. Introducerea la capitolul privind procedura disciplinara, eventuale abateri (faptul ca salariatii nu poarta uniforma in timpul programului de lucru) si modul de sanctionare a abaterii disciplinare.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
6. Prevederi privind returnarea uniformei la incetarea relatiilor de munca si eventual reguli plata unei parti din contravaloarea uniformei in situatia in care salariatul o distruge din vina sa, in cazul in care acesta nu s-a amortizat in totalitate sau in situatia in care nu o returneaza la incetarea relatiilor de munca, in cazul in care acesta nu s-a amortizat in totalitate pana la plecarea salariatului din societate.
Un raspuns oferit de catre expertii de la PortalCodulMuncii, in noiembrie 2023. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.