Nu uitati ca in data de 25 mai 2018 a intrat in vigoare Regulamentul privind Protectia Datelor Personale. Primul pas este sa introduceti anumite mentiuni in Regulamentul intern al firmei – singurul document care va ajuta pe dvs., angajatorul, si care – atentie! – are exact aceeasi putere ca si contractul individual de munca.
Exista 12 prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern:
1. Protectia datelor personale ale salariatilor
Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale. Detalii pe CD-ul Regulamentul intern >>>
Iata o speta prezentata pe PortalCodulMuncii.ro: "Va rog sa ne spuneti daca in cazul unui grup de firme, alcatuita din mai multe SRL-uri, poate exista un singur regulament intern, care sa se aplice intregului grup de firme, sau fiecare SRL trebuie sa aiba propriul lui Regulament Intern."
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Raspunsul specialistilor:
Regulamentul intern este obligatoriu pentru toti participantii la raporturile de muncă ce se deruleaza in unitatea respectiva. Astfel, prevederile lui se aplica:
- salariatilor proprii;
- salariatilor detasati in unitatea respectiva;
- salariatilor care se afla in delegatie in unitatea respectiva;
- ucenicilor, care lucreaza in temeiul unui contract de ucenicie;
- insusi angajatorului care l-a elaborat.
Regulamentul intern produce efecte obligatorii.
Angajatorul are obligatia intocmirii regulamentului intern. Astfel, intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod. In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice (art. 246 din Codul muncii).
In concluzie, fiecare angajator trebuie sa aiba propriul regulament intern.
Sursa: PortalCodulMuncii