In peste 300.000 de gospodarii private din Germania, personalul de ingrijire din Europa de Est ofera asistenta in beneficiul persoanelor aflate in dificultate. Aceasta asa-numita forma de „asistenta acordata in regim de 24 de ore din 24“ s-a impus pe parcursul ultimilor ani ca al treilea pilon destinat acordarii de asistenta, alaturi de ingrijirea de specialitate in regim ambulatoriu si de ingrijirea in conditii de internare. Aceasta evolutie constituie un motiv justificat pentru Fundatia Warentest pentru a examina cu deosebita atentie in ultimul sau numar (mai 2017).
Dintre cele 266 de agentii chestionate de catre Fundatia Warentest, 88 au oferit raspunsuri la chestionar. Dintre acestea, Fundatia Warentest a selectat 13 agentii si a efectuat cu privire la acestea o verificare intensa. In urma concluziilor formulate s-a constatat: exista mari diferente intre agentiile testate – in special cu privire la structura si claritatea contractului se constata existenta de deficiente la toate agentiile, una singura fiind exceptata. Acestea nu produc efecte negative doar asupra persoanelor private, ci constituie un dezavantaj in special pentru personalul responsabil pentru prestarea de servicii de ingrijire. Suplimentar fata de conditiile de exploatare de munca si de lipsa protectiei in caz de imbolnavire, accident sau la cauzarea unui prejudiciu, personalul responsabil pentru prestarea de servicii de ingrijire pierde si o pondere semnificativa din venituri.
90 de procente de munca la negru pe piata de asistenta si de ingrijire
Cu toate acestea: ponderea muncii la negru in domeniul ingrijirii si al acordarii de asistenta in beneficiul seniorilor este in continuare foarte ridicata. Numarul persoanelor care necesita servicii de ingrijire in Germania se afla in continua crestere, ceea ce inseamna si o suplimentare a cererii de personal strain responsabil pentru acordarea de servicii de asistenta. In acest context, agentiile de intermediere au rasarit din pamant asemenea ciupercilor dupa ploaie. Iar in randul acestora se regasesc si numeroase oi negre.
Ce reguli SSM trebuie respectate pentru organizarea adecvata a locurilor de munca
Angajatorii sunt obligati prin legislatia in vigoare sa indeplineasca anumite norme legate de sanatatea si securitatea in munca.
Calitatea mediului de munca si a conditiilor de microclimat la locurile de munca din birouri trebuie sa fie o prioritate a culturii organizatorice a angajatorilor. Un microclimat confortabil este ceea ce inspira, majoritatii oamenilor, un sentiment de satisfactie fata de mediu, identificat cu termenul "calitatea mediului" sau, pur si simplu, "confort"...citeste mai multe aici >>>
Portal Codul Muncii
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Sursa: Mediafax.biz