Aceste norme sunt stabilite de art. 2 alin. (1) lit. a) din Legea 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, care mai arata si ca telesalariatul este orice salariat care desfasoara activitatea in conditiile prevazute la lit. a).
A aparut Legea 81/2018 privind TELEMUNCA! Aflati ce aveti de facut pentru a evita amenzi intre 2.000 si 10.000 de lei, detalii aici >>>
Cum se va proceda cand un angajat lucreaza in afara teritoriului Romaniei? Activitatea poate fi considerata ca fiind telemunca?
"Un angajat urmeaza sa isi desfasoarea activitatea pe teritoriul Canadei. Angajatorul in principiu este de acord. Intrebarea este daca se poate incheia un act aditional la contractul acestuia, pentru ca activitatea sa se desfasoarea in regim de telemunca? Actul aditional va cuprinde toate elementele obligatorii regimului de telemunca."
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Cu privire la locul muncii, singura conditie impusa de textul legal este ca acest loc sa fie alt loc decat locul de munca organizat al angajatorului. Prin urmare, locul muncii poate fi stabilit si in alt stat intrucat legea nu distinge dupa cum locul muncii poate fi stabilit in Romania sau in alt stat.
ATENTIE!
Dar locul muncii trebuie sa fie precizat in contractul individual de munca cum ar fi domiciliul sau resedinta salariatului din Canada. Nu este suficient sa se mentioneze teritoriul Canadei.
De asemenea, trebuie sa fie respectate dispozitiile art. 7 din Legea 81/2018:
Angajatorul are urmatoarele obligatii specifice privind securitatea si sanatatea in munca a telesalariatului:
a) sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
b) sa instaleze, sa verifice si sa intretina echipamentul de munca necesar, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
c) sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru.
Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>