Atunci cand un angajat cheie devine important pentru firma la care lucreaza, este clar ca stie o gramada de informatii esentiale. Nu mai spunem de abilitatile si competentele pe care acesta le-a dobandit de-a lungul timpului si pe care le va valorifica in cadrul altei companii, daca nu vei sti sa le castigi increderea si interesul.
Este de la sine inteles ca investitiile in fidelizarea angajatilor ar trebui sa reprezinte un obiectiv principal pentru orice companie, dat fiind faptul ca va aduce doar beneficii.
Cum pot fi fidelizati cei mai buni angajati dintr-o companie?
- metoda "hard" este axata pe stimularea financiara, multi manageri considerand ca acest aspect este fundamental in aceste cazuri. Ce alta metoda mai buna s-ar putea ivi, pentru a fi sigur ca un angajat cheie nu va pleca in curand din firma...Un pachet salarial motivant, alaturi de alte beneficii atractive s-ar putea sa-l faca fericit pe salariat. Desigur, maririle salariale ar trebui sa fie insotite de cursuri de specializare, invatarea si dezvoltarea la locul de munca fiind esentiale
- metoda "soft" se refera la o mai buna comunicare cu angajatul, echipa si superiori, comunicarea fiind esentiala intr-o organizatie. Daca pachetul salarial si de beneficii este bine corelat si adaptat pentru salariati, acestia vor fi motivati si fidelizati de urmatoarea treapta: imaginea in firma, modul lor de dezoltare si numeroase alte avantaje extra-salariale.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Desigur, exista si factori care ii fac pe angajati sa fie lipsiti de motivatie:
- o relatie tensionata cu seful
- lipsa unor perspective de dezvoltare a carierei
- lipsa unei comunicari reale si eficiente in firma