In mod similar si in alte situatii documentele se semneaza pentru confirmarea exactitatii datelor de persoane care le intocmeste. De asemenea, documentele se semneaza de persoana care reprezinta societatea (director, administrator) pentru insusirea continutului acestora de catre societate.
"Pentru concediile medicale exista obligativitatea arhivarii de catre angajator?"
Raspunsul specialistilor:
Nu exista nicio prevedere legala care sa faca referire expresa la arhivarea certificatelor de concediu medical de catre angajator.
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile:
Statul de salarii se intocmeste lunar, pe baza documentelor de evidenta a timpului lucrat efectiv, a evidentei si a documentelor privind retinerile legale, a listelor de avans chenzinal, concediilor de odihna, a certificatelor medicale etc.
Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, intrucat certificatele medicale reprezinta documente care stau la baza intocmirii statelor apreciem ca acestea se pastreaza timp de 50 de ani intocmai ca si statele de salarii.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Legis Plus Legislatia Muncii
Un raspuns valabil in data de 10.02.2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>