Dar sa fie aceasta o metoda de a motiva un salariat? Poate doar pe un termen scurt, sunt de parere psihologii, iar atunci angajatii fac acest lucru doar din cauza fricii, ceea ce nu este firesc, in cadrul unei companii.
Iata care sunt consecintele unei astfel de "motivari":
- angajatii vor fi mereu stresati, sa nu comita vreo greseala, ceea ce va genera o stare de disconfort in cadrul oricarei echipe
- in acest fel angajatii vor deveni mai putin eficienti si probabil ca nu vor incerca sa vina cu idei noi, strategii, etc, de teama sa nu fie din nou criticati sau ridiculizati
- multi dintre angajati vor pleca din firma si isi vor gasi joburi la alte companii concurente
Cum poti schimba lucrurile sau mai bine zis, cum ii poti motiva cu adevarat pe angajati?
- un manager ar trebui sa le spuna angajatilor ca ii apreciaza pentru eforturile lor, stimulandu-i in acest fel sa devina mai competenti;
- angajatii trebuie incurajati sa vino cu propriile lor solutii si idei
- salariatii nu ar trebui criticati, ci doar comportamentul acestora, in situatia in care este necesara o astfel de actiune
- niciun superior nu ar trebui sa observe doar greselile salariatilor, fara a lua in calcul si momentele cand acestia au avut realizari
- angajatii trebuie isi dea seama atunci cand gresesc, dar intotdeauna o corectie trebuie sa inceapa cu mentionarea unui aspect pozitiv