Desigur ca acest fapt nu este adevarat, fiind doar o prejudecata a celor care s-au obisnuit sa conduca o echipa "ca pe vremuri", cand era de la sine inteles ca seful trebuie sa fie o persoana autoritara, temuta de subordonati. Timpurile s-au schimbat iar psihologii avertizeaza cat de importanta este comunicarea si buna intelegere la locul de munca, acesti factori determinand evolutia angajatului.
Care sunt consecintele unei astfel de conduceri autoritare?
- in primul rand ii va determina pe angajati sa nu aiba incredere in ei si sa le fie frica sa spuna ce gandesc, chiar daca uneori ideile lor pot duce la rezolvarea anumitor chestiuni importante. Astfel, salariatii vor deveni incompententi, nu vor avea initiativa, nu vor fi creativi, iar inovatia va ramane un cuvant tabu pentru acesti angajatori.
- angajatii nu isi vor asuma raspunderea pentru nimic, asa ca, atunci cand se va comite o greseala, managerului ii va fi foarte greu sa isi dea sema cui ii apartine vina. Angajatii vor evita sa ia decizii, de teama riscurilor aferente acestei actiuni si probabil ca nicio companie nu isi doreste astfel de angajati.
- salariatii nu vor face altceva decat sa urmeze intocmai indicatiile managerului, nu vor dori sa se implice in proiecte noi, iar faptul ca acestia lucreaza intr-un mediu toxic, va deveni greu de suportat, aceste companii confruntandu-se cu multe demisii din partea angajatilor.
Cum poate fi imbunatatit managementul unei echipe? Prin metode simple si eficiente:
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
250 Modele Fise de Post
1. Comunicarea este unul dintre cele mai importante "instrumente" atunci cand vine vorba de munca in echipa. Este vital ca un manager sa comunice bine cu toti angajatii si sa fie la curent cu tot ceea ce se petrece, in acest fel toate raporturile de munca vor fi vizibil imbunatatite.
2. Orice manager ar trebui sa se consulte cu echipa inainte de a lua decizii. In acest fel, acestia vor simti ca parerea lor conteaza si vor deveni mai receptivi la ceea ce li se cere.
3. Desigur ca un sef trebuie sa se asigure ca standardele profesionale sunt intrunite, dar acesta ar trebuie sa tina minte ca nu trebuie sa ii verifice tot timpul pe angajati. In acest fel, acestia vor deveni agitati si vor avea senzatia ca nu isi fac treaba bine.
Un manager poate fi autoritar, dar in sensul bun al cuvantului, este demn de retinut ca tonul ridicat si furia nu ii vor convinge pe angajati sa devina mai buni in domeniul lor de activitate.