Aceste amenzi se pot acorda nereguli privind modul in care colectati, prelucrati si securizati informatiile personale despre angajatii si clientii dvs.
Vezi mai multe detalii in Ghidul GDPR pentru managerii HR >>>
"In cazul unei companii care lucreaza cu angajati ocazionali - zilieri - care sunt masurile care trebuie luate? Trebuie si acestia sa isi dea acordul pentru protectia datelor? Le trimit mail si ii anunt ca datele lor vor fi prelucrate pentru trimiterea platilor?", se intreba cineva in cadrul PortalProtectiaDatelor.ro.
Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Cu siguranta Regulamentul se aplica si in situatia expusa. Masurile care trebuie luate sunt de natura tehnica si organizatorica (spre exemplu: instruire personal, actualizare documentatie cu clauze specifice GDPR, securitate corespunzatoare, indeplinirea obligatiilor impuse de GDPR , respectarea drepturilor persoanelor vizate ).
Temeiul legal pentru care prelucrati datele cu caracter personal, cel putin pentru situatia platilor este reprezentat de contractul incheiat intre companie si angajat, situatie in care nu este necesar sa obtineti consimtamantul explicit al angajatului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal in acest context, conform art. 6 alin. 1 lit. b) din Regulamentul nr. 679/2016.
Ghidul GDPR pentru managerii HR te poate ajuta in acest sens >>>
Sursa: PortalProtectiaDatelor