Da, o atmosfera placuta din care invidia, neintelegerile sau conflictele sa lipseasca. Acesta este idealul, desigur, dar sa fim seriosi, nu utopici! In orice colectivitate conflictele apar, se manifesta ( mai mult sau mai putin violent, in functie de abilitatea sefului) si intotdeauna au rezultate negative pentru eficienta si productivitatea muncii!
Tot ce puteti face dvs. acum pentru minimizarea efectelor unei stari conflictuale este managerierea inteligenta, in functie de situatia data. Pentru aceasta aveti nevoie de indrumarile specializate ale expertului nostru – ghidul practic: Managementul conflictelor >>>
Aici gasiti informatii specializate privind:
- nevoia de identificare/ recunoastere a conflictului
- incadrarea lui intr-o tipologie anume
- instrumentele de care dispuneti pentru prevenirea/ evitarea/ aplanarea unui conflict
- rezlovarea/ aplanarea / minimizarea efectelor negative ale conflictului in functie de particularitatile prezentate, pasi practici.
Alegeti acum calea scurta, inteligenta si cea mai eficienta pentru rezolvarea acestui aspect al activitatii dvs.!
Comandati ACUM Mangementul conflictelor - Cresteti cu cel putin 47% productivitatea echipei pe care o conduceti, detalii aici >>>
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Portal Codul Muncii
Fiindca atitudini de genul “strutul cu capul infundat in nisip”, “nimic nu se intampla”, “lasa ca se impaca ele” adica ignorarea problemei nu rezolva situatia!
Aceasta presupune cunoasterea posibilelor tipuri de conflict:
1. in fuctie de sursa conflictului: ideologic, afectiv, de fond, de interese, faptic etc.
2. in functie de nivelele de existenta:
- individuale cu formele inter-personale sau intra-individuale
- inter-organizationale, inter-departamentale, colective de munca
3. dupa gradul de exteriorizare: latente, manifeste, explozive (violente)
4. dupa amploare: institutionalizate, ne-institutioanlizate, sanctionate sau nesanctionate
5. dupa efectul pe care-l produc:
- asupra individului- stres, sanatate/ moral / asupra familiei lui
- asupra organizatie prin scaderea randamentului individului etc.
Existenta atator clasificari si incadrari necesita, evident, instrumente specializate pentru “tratamentul” fiecarui conflict in functie de specificul lui! In plus, nu toate dezacordurile , nemultumirile, divergentele pot provoca un conflict, depinde mult de: natura omului (factorii genetici), mediu, educatie, modul de reactie (emotivitate, capacitate de gandire- divergenta, intuitiva, laterala, inteligenta emotionala EQ) si alti 1000 de factori.
Descoperiti in lucrarea propusa: Managementul conflictelor ajutorul cautat, COMANDATI ACUM >>>