Felul in care companiile isi arata recunostinta si aprecierea fata de angajati contribuie la bunastarea generala a firmei si la o dezvoltare mult mai solida datorata implicarii pe termen lung a salariatilor. Este dovedita productivitatea mai mare atunci cand este dovedit si interesul crescut al angajatorului pentru bunele conditii de lucru create si pentru motivarea salariatilor.
Iata doar cateva exemple de feluri in care unele companii au reusit sa depuna eforturi creative pentru salariati si le-au amintit acestora ca nu reprezinta doar bilanturi fara chip la final de an:
1. Compania Commvault a strans peste 3.000 de fotografii de la angajatii sai si le-a transpus intr-un singur tablou de mari dimensiuni. Fotografiile reprezentau cadre din munca la birou, iar faptul ca fiecare angajat care si-a trimis fotografia a contribuit astfel la crearea unei opere la final a reprezentat o bila alba pentru companie. Sigur ca o astfel de idee poate sa para prea putin pentru unii angajatori, dar nu spune nimeni ca astfel de momente ar trebui sa se petreaca doar o data pe an sau ca ar trebui sa fie similare acestui exemplu.
Astfel de idei vin doar in completarea unei culturi organizationale care are in centrul sau bunastarea salariatului si increderea sa ca este apreciat pentru munca depusa.
2. Compania Zoom isi rasplateste angajatii pentru fiecare carte pe care o cumpara pentru ei sau pentru membri ai familiilor lor astfel incat simt, din nou, ca firmei la care sunt angajati le pasa de interesele lor si le sustin pasiunile. Aceeasi companie are in structura sa si "Echipa fericita", responsabila cu organizarea de evenimente, coordonarea unor activitati de voluntariat si alte activitati menite sa aduca zambetul pe buzele angajatilor.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
3. Compania Homebase cere echipelor sale ca la final de luna sa prezinte ce a realizat fiecare si sa voteze echipa care a ajutat cel mai mult firma sa isi atinga obiectivele pentru luna respectiva. Echipa premiata poate sa isi aleaga dintr-o plaja mai mare de optiuni (de la experiente diverse pana la cina intr-un restaurant) sau poate alege sa doneze unei organizatii non-profit. De cele mai multe ori, faptul ca avem posibilitatea de a alege inseamna un cadou in sine si, mai mult, inseamna ca opinia noastra conteaza si este respectata.