Analiza a vizat peste 12.000 de profesionisti cu functii de CEO din 20 de tari pentru a vedea ce si unde au studiat, care au fost primele lor slujbe si ce pozitii au ocupat fix inainte de a obtine functia de CEO.
Chiar daca sunteti in cautarea unui CEO sau va doriti chiar voi sa ajungeti pe aceasta pozitie, astfel de informatii va pot fi de folos pentru a afla in timp util care sunt pasii potriviti de urmat pentru atingerea acestui obiectiv.
Analiza atrage atentia asupra faptului ca trecutul profesional nu prezice obligatoriu viitorul astfel ca nu trebuie sa avem neaparat acelasi parcurs sau aceleasi functii pentru a ajunge CEO. Conform studiului, mai putin de 5% din Top Fortune 500 sunt femei. Un obiectiv la nivelul companiilor si al angajatilor deopotriva este si acela de a crea mai multa diversitate si egalitate de sanse.
Cele mai populare domenii de studiu pentru CEO
1. Informatica
2. Economie
3. Antreprenoriat
4. Finante-banci
5. Contabilitate
6. Marketing
7. Stiinta si tehnologie
8. Managementul afacerilor
Astfel, informatica, economica si domeniul afacerilor se situeaza pe primele trei locuri, cu mentiunea ca acestea nu sunt obligatorii, dar sunt in topul celor mai populare domenii de studiu. Este, desigur, un real sprijin ca studiile facute sa fie intr-un domeniu care ajuta ulterior fie la construirea propriei afaceri, fie la intelegerea facila si gestionarea mecanismelor unei companii.
Cele mai populare joburi pe care le-a avut prima oara un CEO
1. Consultant
2. Inginer software
3. Analist
4. Manager vanzari
5. Manager de proiecte
6. Manager
7. Fondator
9. Asociat
10. Dezvoltator software
De ce se afla consultantii pe primul loc? Raspunsul, conform LinkedIn, e simplu: gestionarea unor sarcini complexe in acelasi timp in cadrul mai multor afaceri diverse si medii de lucru diferite reprezinta o practica ieala pentru a pune bazele unor abilitati de rezolvare a problemelor asa cum poate face si are nevoie sa faca zi de zi un CEO.
Cei mai multi CEO au fost directori inainte sa fie promovati in functia cea mai inalta sau au avut o pozitie de top in companie. La fel de important este si faptul ca acestia au detinut, in medie, acea functie de dinaintea promovarii pe o perioada de sase ani ceea ce reprezinta, aminteste sursa citata, un semn de responsabilitate, stabilitate si competenta.
Surprinzator este faptul ca doar 20% dintre companiile cele mai mari, cu cel putin 1000 de angajati, si-au promovat oameni in functia de CEO din cadrul aceleiasi firme. Practic, 80% dintre cei care sunt CEO sunt adusi in companii din exterior.
Indiferent de istoricul profesional, cel mai mult conteaza abilitatile prezente de a rezolva si gestiona probleme complexe, de a-i inspira pe ceilalti si a demonstra constant un nivel ridicat de perseverenta si aptitudini.