Daca CEO-ul stabileste ca obiectiv o crestere de 3% a profitului, acest obiectiv trebuie transmis fiecarui departament relevant in acest sens.
Obiectivul este divizat in actiuni si sarcini care corespund fiecarei echipe si fiecarui individ in parte.
Cei care vor avea succes in influentarea obiectivului stabilit vor beneficia de feedback pozitiv.
Asadar, managementul performantelor este strans legat de obiectivele strategice, in masura in care succesul acestor obiective echivaleaza cu performanta din partea angajatilor.
Care sunt avantajele managementului performantelor?
- scaderea nivelului de stres: atunci cand angajatul si managerul comunica mai des si se pun de acord in privinta obiectivelor si a prioritatilor, angajatul se simte valorizat si acorda o mai mare importanta muncii sale.
- cresterea increderii si a sigurantei: atat angajatul cat si angajatorul au un nivel mai mare de siguranta a deciziilor luate atunci cand exista reguli clar stabilite. Angajatii au nevoie de obiective bine definite, in acelasi mod in care managerii au nevoie de criterii specifice pentru definirea si evaluarea performantei.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Legis Plus Legislatia Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
- un mai mare accent pus pe performanta: sedintele regulate de revizuire a performantelor pun in prim plan obiectivele si nevoile angajatului, alaturi de obiectivele de business. Comunicarea mai buna intre manager si angajat determina o crestere a performantei
- o mai buna vizibilitate: proiectele sau domeniile cu rezultate slabe devin imediat vizibile, ceea ce face posibila o interventie in timp util pentru schimbarea situatiei
- dezvoltarea capitalului uman: datorita faptului ca un sistem de management al performantelor presupune ca managerul sa traseze un plan de dezvoltare pentru angajatul respectiv, cei mai multi angajati vor beneficia de dezvoltare profesionala reala si, in aces mod, vor deveni mai implicati in cadrul organizatiei.
Asadar, spre deosebire de evaluare, managementul performantelor este strans legat de performanta la nivel organizational. Obiectivele managementului de performanta si obiectivele de business sunt interconectate. Managerii si angajatii comunica mai eficient, au o mai mare siguranta a deciziilor luate si sunt mai putin stresati. Angajatii devin mai implicati in organizatie, datorita contributiei lor directe si recunoscute la dezvoltarea operationala.