Evaluarea angajatilor este o procedura stricta, cu anumite limite bine definite. Este procesul prin care managerii masoara si recompenseaza performanta subordonatilor, de obicei anual.
Managementul performantei este, in schimb, o abordare continua, flexibila, care integreaza mai multe elemente. Spre deosebire de evaluare, managementul performantei se bazeaza pe dialog.
Cele mai multe organizatii stabilesc si aplica un sistem de evaluare. Insa, de multe ori, acesta nu se dovedeste complet eficient in practica. De aceea este nevoie de un sistem complementar de management al performantelor.
Iata principalele caracteristici care definesc fiecare dintre aceste procese:
Evaluarea angajatilor:
- masurare si luare a deciziilor de sus in jos (dinspre manager spre subordonat)
- sedinta anuala pentru discutarea rezultatelor evaluarii
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
250 Modele Fise de Post
- utilizarea criteriilor si a coeficientilor de evaluare
- proceduri specifice si sistematice
- focus pe obiective masurabile
- in stransa legatura cu beneficiile salariale
- birocratica (se realizeaza pe baza documentelor)
- asociata cu departamentul de Resurse Umane
Managementul performantei:
- proces bazat pe comunicare si dialog
- presupune o evaluare continua
- nu foloseste coeficienti
- etape flexibile
- focus pe valori si atitudini
- nu este legat in mod necesar de beneficii salariale
- se bazeaza intr-o mai mica masura pe acte
- asociat cu managerii directi
Evaluarea angajatilor este un proces anual, bazat strict pe efortul si rezultatele masurabile ale acestora. Managementul performantelor presupune stabilirea unor obiective de comun acord cu angajatul, stabilirea unui plan de dezvoltare. Acesta se desfasoara in mod continuu, cu sedinte periodice de reevaluare a rezultatelor.