Unul dintre acestea ar fi costurile pe care le suporta firma in bransa respectiva si care nu mai sunt comparabile cu cele ale concurentei. Din aceasta cauza veti fi nevoit fie sa reduceti cheltuielile, fie sa cresteti productivitatea.
Daca firma dvs. are filiale in strainatate, va trebui sa fiti bine informat si sa adaptati activitatea firmei la avantajele oferite de legislatia straina.
Construiti la inceput un simplu proiect. Apreciati efectele schimbarii si luati masuri numai in cazul in care, dupa multe verificari, ati ajuns la concluzia ca deciziile dvs. sunt corecte.
Esential pentru succesul firmei este atragerea angajatilor foarte bine pregatiti. Ei vor putea sa se adapteze rapid la aceste schimbari. Urmatoarele indicatii va arata cum sa faceti schimbari care sa-i motiveze pe angajati.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
40 Modele de Regulament Intern
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Inaintea proiectului:
Informati-va subalternii din timp
Informati-i pe toti angajatii cat mai din timp posibil despre demararea unor proiecte de schimbare. Veti avea timp sa contracarati reactiile negative si temerile care vor aparea.
Faceti cunoscute consecintele
Convingeti angajatii de faptul ca schimbarile planificate sunt cu adevarat necesare. Acest lucru il demonstrati cel mai bine daca puneti fata in fata riscurile si sansele pe care le ofera o schimbare.
In timpul realizarii proiectului:
Lucrati cu o echipa de profesionisti
Aveti grija ca angajatii selectati pentru proiect sa accepte fara reticente includerea lor intr-o echipa. Discutati apoi cu echipa formata eventuale obiectii sau propuneri. Mobilizati cei mai buni profesionisti, cu un potential ridicat de creativitate.
Comunicati deschis
Impartasind informatii obiective, evitati aparitia zvonurilor printre angajatii care nu participa la proiect. Oferiti informatii despre toate rezultatele proiectului care au efect asupra tuturor salariatilor. Acest lucru este valabil mai ales atunci cand noile masuri pot avea consecinte negative; de exemplu, pierderi financiare.
Discutati deschis despre eventualele consecinte. Oferiti perspective care egaleaza dezavantajele. Spre exemplu, posibilitatea maririi salariului prin schimbarea grilei de salarizare in functie de performantele angajatului sau sansele pentru o dezvoltare personala ulterioara.
Prin intermediul acestor schimbari se poate ivi posibilitatea infiintarii de noi locuri de munca. Si in acest caz angajatii trebuie sa fie informati. Numiti conditiile-cadru ale ocuparii posturilor nou-aparute; de exemplu, concurs sau promovare.
Dupa realizarea proiectului:
Incurajati schimbul de experienta
Determinati angajatii sa-si prezinte deschis problemele si opiniile pozitive sau negative despre masurile care au fost luate. Puteti astfel nu numai sa optimizati procesul de schimbare, dar si sa preveniti opozitiile.
Stabiliti o politica a schimbarii
Stabiliti pentru departamentul dvs. o politica a schimbarii, incercand sa obtineti acceptarea acesteia. Veti avea atat o solutionare eficienta a sarcinilor, cat si mai putine dezacorduri in privinta proiectului respectiv.