Specialistii HR cu experienta stiu ca recunoasterea si aprecierea performantelor contribuie, in mod real, la cresterea valorii angajatilor. Angajatul care se simte apreciat din punct de vedere profesional va deveni mai productiv, mai implicat si mai performant.
Insa, pentru a ajunge la acest nivel, este necesar ca managementul performantei sa fie unul eficient, strategic. Exista anumite principii de care trebuie sa tinem cont, aplicabile indiferent de etapele specifice, trasate la nivel de companie.
Evaluarea performantelor trebuie sa fie un proces gradual
Daca angajatul afla informatii despre performanta sa pentru prima data in cadrul evaluarii formale, lucrurile nu merg bine. Intre manager si angajat trebuie sa existe un flux constant de comunicare, prin care angajatul stie daca merge in directia optima sau daca trebuie sa faca ajustari.
Angajatul trebuie sa stie, de la bun inceput, obiectivele si criteriile de evaluare
Lasand la o parte aspectul legal al obligativitatii aducerii la cunostinta a criteriilor de evaluare, managementul incepe cu setarea clara a obiectivelor. Numai in raport cu acestea poate fi masurata performanta si trasata strategia pentru viitor.
Evaluarea performantelor nu se limiteaza la cea mai recenta perioada
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
250 Modele Fise de Post
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Managementul performantelor porneste de la o imagine de ansamblu, care trebuie analizata corespunzator. Poate un angajat a avut o perioada mai proasta cu putin timp inainte de evaluarea formala, insa reusitele sale anterioare nu pot fi neglijate. Aprecierea profesionala presupune echilibru si viziune strategica.
Tonul da startul! Abordarea este pe primul loc
Daca evaluarea performantelor se realizeaza, intr-adevar, cu scopul de a ajuta angajatul sa devina cea mai buna versiune a sa din punct de vedere profesional, atunci rezultatele vor fi spectaculoase, iar valoarea acestuia va creste direct proportional.
Daca, in schimb, este doar o formalitate sau, si mai rau, un proces negativ, persoana respectiva isi va pierde orice urma de motivatie. Asadar, de tonul nostru depinde totul. Sa adoptam o atitudine pozitiva, incurajatoare dar si obiectiva, si vom constata ca oamenii din compania noastra devin din ce in ce mai buni.