De-a lungul timpului, antreprenorii incep sa lase de la ei cand vine vorba de angajare, iar recrutarile ajung sa fie un fel de siruri de concesii facute in favoarea celui care se prezinta la interviu.
1. Stabiliti concret ce va doriti de la noul angajat. De la experienta si pana la o fisa a postului bine intocmita, trebuie sa stiti ce anume va doriti sa indeplineasca noul angajat. Atunci cand standardele inalte vin la pachet cu remuneratie pe masura, angajatorul se afla cu atat mai mult in pozitia de a obtine ceea ce isi doreste pentru compania sa: un candidat cu experienta, un profesionist dedicat, un nou salariat valoros.
2. Creati un portret fidel al culturii companiei. Nu conteaza dimensiunile unei firme, nu conteaza numarul de angajati. Valorile companiei trebuie sa existe, iar acestea trebuie sa se reflecte in cultura firmei la orice nivel. De la modalitatile de lucru si pana la oamenii pe care ii angajati, totul trebuie sa intre si sa se potriveasca unei culturi organizationale dorite. Mai mult de atat, cultura organizationala trebuie pusa la punct cat mai devreme posibil fiindca multe dintre actiunile noastre care vizeaza compania au nevoie ca aceasta cultura sa fie bine definita.
3. Un aspect esential il reprezinta rezultatele aduse de echipa per total si nu de un singur angajat. Atunci cand ne concentram asupra rezultatelor care vin doar din partea unui salariat, riscam sa pierdem din vedere imaginea de ansamblu. Este nevoie de eforturi depuse de o intreaga echipa, iar acolo unde exista minusuri (rezultate mai putin bune), trebuie gasita o rezolvare tot tinand cont de faptul ca nu putem pune responsabilitatea pe umerii unei singure persoane.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Desi nu sunt exhaustive, aceste criterii sau masuri ajuta foarte mult o firma sa isi deruleze activitatea cu mai mult succes si sa cultive o zona sanatoasa a resurselor umane, fara sa piarda din vedere factorul uman din dorinta de a atinge succesul strict financiar. Unele dintre cele mai mari companii au inteles ca succesul nu poate fi obtinut fara sprijinul altor oameni deoarece nu putem construi nimic de unii singuri.
In cadrul departamentelor de resurse umane, acolo unde exista companii cu un numar mai mare de angajati, se fac eforturi din ce in ce mai importante pentru a creste cultura organizationala si pentru a imbunatati relatiile interumane tocmai din intelegerea faptului ca resursele umane nu reprezinta niciodata doar un numar intr-un plan de afaceri.