Cea mai importanta lectie a ultimilor ani este aceea ca metodele clasice de recrutare nu dau rezultatele asteptate in seelctarea expertilor de top. In conditiile in care numarul celor specializati in programe sau aplicatii de ultima ora este restrans, iar experienta profesionala face, in acest caz, diferenta, recruiterii se confrunta cu sarcina de a-si adapta strategia.
Strategia de recrutare trebuie construita n functie de specificul domeniului vizat, insa exista o abordare inovatoare ce da rezultate indiferent de sectorul in care se aplica. Cheia succesului consta in renuntarea la tiparele depasite si alegerea unor metode de selectare cu o implicare personala mai mare.
1. Defineste rolul ce trebuie indeplinit, nu competentele necesare pentru a-l indeplini
Prezentarile care enumera studiile, calificarile si competentele necesare unui anumit post fac parte din trecut. Practica arata faptul ca o persoana care indeplineste toate aceste criterii formale nu reprezinta, in mod automat, angajatul perfect.
Defineste postul in functie de obiectivul si sarcinile concrete care trebuie realizate, nu in functie de criterii abstracte. Angajatul care va indeplini cel mai bine acest rol poate avea un profil profesional complet diferit de cel standard.
2. Pune accentul pe brand-ul job-ului, nu pe brand-ul companiei
In prezent, profesionistii de top sunt atrasi de job-urile care le ofera oportunitati concrete de dezvoltare si de realizare a unui obiectiv prestigios. Branding-ul axat pe companie este de domeniul trecutului.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Portal Codul Muncii
Vei atrage cei mai valorosi candidati daca reusesti sa asociezi postul respectiv unui proiect de prima mana sau unei misiuni speciale a companiei. Oamenii talentati sunt interesati de valoarea intrinseca a unui job, nu de renumele abstract al companiei.
3. Transmite o poveste, nu o oferta
Odata ajuns in etapa in care ai realizat o lista cu potentiali candidati, urmatorul pas esential este mesajul pe care il vei transmite. Uita de ofertele seci, descriptive si repetitive. Incearca sa explici importanta si semnificatia postului respectiv, ce va invata si cum se va dezvolta persoana care va ocupa acel post si, mai ales, unde ar putea duce, pe viitor, succesul pe acest post.
In loc de solicitarea unui raspuns direct, initiaza un dialog care va fi util ambelor parti pentru networking. In plus, rata de raspuns va creste atunci cand te arati deschis la comunicare.