In cazul oricarui tip de departament, exista perioade si momente in care volumul de munca creste excesiv, asa cum exista proiecte care solicita un efort mai mare. Pentru responsabilul de HR, este important sa distinga intre situatiile in care o recrutarea unui nou angajat este indispensabila si situatiile in care exista solutii alternative.
Care sunt situatiile in care nu se recomanda angajarea unui nou membru intr-o echipa?
1. Cresterea temporara a volumului de munca
Daca stiti ca exista perioade specifice in care echipa respectiva se confrunta cu un volum mai mare de munca, incercati sa gasiti din timp un ajutor temporar. Ajutorul poate veni fie de la o alta echipa, fie de la un angajat temporar.
2. Un proiect complex sau un eveniment unic
Daca sunt necesare anumite competente sau sarcini care depasesc atributiile angajatilor actuali, cea mai buna solutie este sa apelati la un specialist pentru proiectul respectiv. Atat cererea cat si oferta pentru locuri de munca project-based se afla in continua crestere.
3. Mai multi membri ai echipei se afla simultan in concediu de boala sau de odihna
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
40 Modele de Regulament Intern
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Dezechilibrul este inevitabil atunci cand mai multi angajati dintr-un departament lipsesc in aceeasi perioada. Insa aceast lucru nu justifica recrutarea unui nou membru permanent. Impreuna cu managerul, se poate discuta varianta redirectionarii unor sarcini catre alte echipe in perioada respectiva, sau reducerea acestor sarcini in masura in care este posibil.
4. Nemultumiri din partea membrilor echipei
Daca ati constatat ca mai multi angajati dintr-un departament considera ca muncesc prea mult sau ca nu mai fac fata cerintelor job-ului, cel mai probabil este vorba de o eroare de management. Abordarea acestor tip de probleme din perspectiva managementului este mult mai eficienta decat angajarea unei alte persoane.
Atentie la situatiile in care angajarea unui nou salariat pare a fi singura optiune. De multe ori, alternativele nu sunt doar posibile, ci si recomandabile.
Inainte de a lua o astfel de decizie, asigurati-va, in primul rand, ca echipa respectiva are intr-adevar suficiente resurse si, in al doilea rand, ca membrii acesteia lucreaza eficient si isi organizeaza timpul de lucru in mod corect.
Prin urmare, atunci cand este vorba de echipe, nicio decizie de angajare nu trebuie luata fara o analiza prealabila, realizata impreuna cu managerul acesteia.