Asadar, un studiu recent arata ca anunturile pentru locuri de munca in care se publica marja salariala inregistreaza cu 40% mai multe aplicari din partea candidatilor.
Conform datelor BestJobs, citate de Agerpres, procentul celor interesati sa stie aceasta informatie, in momentul aplicarii, a ajuns la 98%, iar dintre acestia, 24% spun ca ar prefera ca anuntul de job sa mentioneze macar marja salariala.
Studiul arata si ca aproape jumatate (49%) dintre recrutori considera ca fiind cea mai eficienta prezentare a salariului in anuntul de angajare.
Peste un sfert dintre joburile active pe platforma (27%) afiseaza oferta salariala, sub forma unui interval. In acest context, aceste anunturi atrag cu 40% mai multe CV-uri.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
"Pentru a incuraja acest demers, BestJobs ofera statistici salariale pentru cele mai frecvente roluri deschise de marii angajatori din tara si din strainatate, atat recrutorilor in procesul de completare a anuntului, oferindu-le informatii relevante din piata, dar si candidatilor, in cazul anunturilor fara oferta financiara. Statisticile salariale afisate de BestJobs sunt calculate pe baza datelor din istoricul intern al platformei, a celor din surse publice (INS sau Ministrul Muncii), dar si a celor oferite de candidati in urma angajarii, tinand seama de nivelul de experienta, de domeniu si de zona geografica. Aceste analize sunt disponibile si in Ghidul Salariilor 2022".
Studiul a mai relevat o informatie interesanta: peste 60% dintre angajatori iau in calcul sa transparentizeze salariile angajatilor, chiar daca doar pe anumite niveluri, in timp ce mai mult de jumatate dintre recrutori afirma ca daca ar aduce cu peste 50% mai multi candidati la pozitiile disponibile, compania pentru care lucreaza ar lua in considerare publicarea unui interval salarial in anunturile de angajare.