Studiul "Most Loved Employers", realizat de catre Inspire Group impreuna cu Mercury Research, a pornit de la necesitatea existentei unor date consistente in ceea ce priveste brandingul de angajator din Romania. O companie de succes trebuie sa inteleaga asteptarile candidatilor de pe piata muncii si sa isi cunoasca propriile puncte slabe si puncte forte, pentru o strategie adecvata.
In primul rand, studiul arata diferente semnificative in ceea ce priveste cei mai cunoscuti angajatori versus cei mai doriti angajatori.
Astfel, primele 5 companii din topul celor mai cunoscuti angajatori din Romania in 2015 sunt:
1. RCS/RDS: 52,7%
2. Kaufland: 50,2%
3. Avon Cosmetics: 50,2%
4. Lidl: 47,8%
40 Modele de Regulament Intern
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
5. Orange Romania: 47,8%
Primele 5 companii din topul celor mai indragiti angajatori sunt:
1. Google Romania: 69,82%
2. Microsoft Romania: 65,93%
3. Mercedes-Benz Romania: 54,87%
4. BMW Group: 53,36%
5. Deloitte Romania: 52,08%
In ceea ce priveste cele mai utilizate surse de informare cu privire la angajatori, site-urile de joburi si site-ul companiei raman cele mai populare alegeri.
Totodata, din ce in ce mai multi romani trimit CV-uri la agentii de recrutare si participa la targuri de joburi.
Spre deosebire de alte state, retelele de socializare se afla pe ultimele locuri in Romania, ca sursa de informare in vederea angajarii.
Criteriile care determina schimbarea angajatorului actual au fost analizate in randul a trei categorii: studentii care au un loc de munca, studentii care nu sunt angajati, respectiv angajatii de nivel top management.
Nivelul salarial este principalul criteriu care determina aceasta decizie profesionala. Insa procentul scade semnificativ in randul studentilor care nu muncesc, comparativ cu angajatii top management. Altfel spus, vechimea in munca si functia ocupata sunt direct proportionale cu importanta acordata nivelului salarial.
Potrivit studiului, doar 6% dintre candidatii pentru pozitii entry-level mai acceptau un nivel salarial mai mic de 1000 de lei, comparativ cu 19% in 2013.
Mai mult, 40% dintre acestia solicita un salariu mai mare de 1500 de lei, iar 35% asteapta un salariu intre 1200 si 1500 de lei. Comparativ cu 2013, numarul acestora s-a dublat.
Prin urmare, candidatii de nivel entry-level au asteptati salariale din ce in ce mai mari, inca de la primul job.
Pe urmatoarele locuri se situeaza: echilibrul intre viata personala si cariera, indeplinirea obligatiilor contractuale, securitatea si protectia muncii, mediul de lucru, sprijinul pentru dezvoltarea carierei si nivelul beneficiilor.
Printre cele mai apreciate beneficii de catre studentii romani se numara: orarul flexibil, bonusurile de performanta, asigurarea de viata, serviciile medicale private, al 13-lea salariu si posibilitatea de a lucra de acasa.
Comparativ cu anii anteriori, a crescut importanta orarului flexibil si a scazut importanta tichetelor de masa.
Beneficiile cu o cautare mica in randul studentilor sunt: asigurarea de pensie privata, telefonul mobil, reducerile pentru produsele companiei, optiunea de credit pentru angajati si gradinita pentru copiii angajatilor.
In concluzie, specialistii in recrutare remarca o discrepanta tot mai mare intre asteptarile angajatilor de nivel entry-level si ceea ce pot sa ofere. Cerintele tot mai ridicate cu privire la nivelul salarial nu se reflecta in competentele lor profesionale, de unde rezulta necesitatea unor criterii mai realiste pentru studenti si absolventi. Acestia ar trebui sa se concentreze pe castigarea de experienta profesionala relevanta si pe dezvoltarea profesionala care le vor permite, ulterior, si cresterea nivelului salarial.
Sursa: inspiregroup.ro