Astfel, autoritatile pentru protectia datelor din Franta, Danemarca si Italia au emis ghiduri pentru angajatori in care se regasesc, asa cum a prezentat consultantul in afaceri Tudor Galos, pe pagina sa de socializare, informatii despre drepturile angajatilor in legatura cu epidemia de coronavirus din punct de vedere GDPR. Informatiile extrase din acest ghid, potrivit aceleiasi surse, fac referire la ceea ce pot sau, dimpotriva, nu pot face pentru a limita riscurile raspandirii epidemiei de COVID19:
“Angajatorii nu pot:
- colecta informatii referitoare la posibilele simptome COVID-19 de la un angajat/rudele unui angajat.
- lua temperatura angajatilor.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Diurna legala in Romania si in strainatate
- da chestionare de sanatate angajatilor.
- face investigatii referitoare la calatoriile individuale ale angajatilor, la contactele angajatilor si sanatatea acestora.
Angajatorii pot:
- educa si invita angajatii sa se verifice singuri daca au sau nu simptome de COVID-19.
- sa ofere mijloace pentru raportarea simptomelor.
- promova metode de lucru la distanta.
- in cazul in care un angajat raporteaza simptome, un angajator poate inregistra data si identitatea persoanei si masurile organizatorice luate.
- oferi informatii despre boala si masurile de preventie.
- sa puna in aplicare avertismente de calatorie si interdictii de calatorii de business.
- invita angajatii sa raporteze simptome.
- pune termometrele la dispozitia angajatilor pentru a se autoverifica in privat.
Continuarea AICI.