Modificarea Declaratiei 112 in sensul introducerii raportarii detasarii transnationale a fost aprobata? In acest moment in declaratia 112 se declara si exista o rubrica speciala privind salariatii aflati in situatie de detasare transnationala, perioada detasarii, precum si situatia formularului A1? Sau este doar un proiecr de lege?
Raspunsul specialistului:
Prin Ordinul comun al Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, Ministerul Sanatatii nr. 3063/1376/1430/2019, publicat in M.Of. nr.794/01.10.2019 a fost aprobat modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" ce se utilizeaza incepand cu obligatiile declarative aferente lunii iulie 2019.
Formularul poate fi descarcat
AICI.
In formularul 112 conform ordinului comun 3063/1376/1430/2019, in Anexa 1.2 - Anexa asigurat s-au introdus o serie de casete prin care se solicita informatii cu privire la salaratii detasati, respectiv:
* Pentru salariatii detasati de la un angajator din Romania la un alt angajator din Romania:
- Caseta "Salariat detasat de un angajator din Romania la un alt angajator din Romania si care este platit pe perioada detasarii de catre angajatorul care l-a detasat" care se completeazain cazul in care salariatul roman este detasat la un alt angajator din Romania in baza unui act de detasaresi care este platit pe perioada detasarii de catre entitatea cu care are incheiat raport de munca/serviciu.
- Caseta "CUI-ul angajatorului la care este detasat" care se completeaza cu CUI-ulentitatii la care este detasat salariatul.
- Caseta "Salariat detasat de la un angajator din Romania la un alt angajator din Romania si care este platit pe perioada detasarii de catre
angajatorul la care este detasat" care se completeaza in cazul in care salariatul este detasat la un alt angajator din Romania in baza unui act de detasare si care este platit pe perioada detasarii de catre entitatea la care isi desfasoara efectiv activitatea.
- Caseta "CUI-ul angajatorului de la care este detasat" - se completeaza cu CUI-ulentitatii de la care este detasat salariatul.
* Pentru salariatii detasati din Romania in alte state membre UE sau din afara UE:
- Caseta "Salariat detasat din Romania in alte state membre UE sau din afara UE:" care se completeaza in cazul in care salariatul roman este detasat in baza unui act de detasare la o entitate dintr-un stat membru UE sau din afara UE.
- Caseta "Platit de angajatorul din Romania care il detaseaza" - se completeaza cu "D" pentru salariatul care este platit in continuare de catre angajatorul care il detaseaza.
- Caseta "Platit de angajatorul la care este detasat" - se completeaza cu "D" pentru salariatul care este platit de catre angajatorul la care este detasat.
- Caseta "Statul unde este detasat" - se completeaza casetele corespunzatoare situatiei de fapt a salariatului. Se selecteaza statul in care este detasat salariatul si una din casetele urmatoare: este detasat cu A1, este detasat fara A1, este detasat dintr-un stat cu care Romania are incheiat acord de securitate sociala sau este detasat dintr-un stat cu care Romania nu are incheiat acord de securitate sociala.
* Pentru salariati detasati in Romania din state membre UE sau din afara UE:
- Caseta "Salariat detasat in Romania din state membre UE sau din afara UE" - se completeaza casetele corespunzatoare situatiei de fapt a salariatului. Se selecteaza statul in care este detasat salariatul si una din casetele urmatoare: este detasat cu A1, este detasat fara A1, este detasat dintr-un stat cu care Romania are incheiat acord de securitate sociala sau este detasat dintr-un stat cu care Romania nu are incheiat acord de securitate sociala.