Potrivit UNESCO, acesti profesori ar trebui recrutati pana in anul 2030, in acest mod fiecare copil va beneficia de educatie primara si gimnaziala. Dupa cum era de asteptat, cel mai mare deficit de profesori exista in tarile din Africa, dar si in sudul Asiei.
Studiul arata ca exista peste 263 de milioane de copii care nu au frecventat cursurile unei scoli primare sau secundare, iar mai bine de 25 de milioane dintre acestia nu vor avea vreodata sansa de a merge la scoala.
Anul trecut, liderii mondiali au stabilit obiective in ceea ce priveste accesul la educatie, dar este necesara angajarea a foarte multi profesori, ceea ce creeaza dificultati.
Doar in Africa este nevoie de aproximativ 17 milioane de profesori, tarile care au cel mai mare deficit, in acest sens, fiind: Burundi, Kenia, Mozambic si Malawi. Pe de alta parte, Etiopia, Ruanda si Swaziland au reusit sa acopere numarul necesar de profesori, pana in acest moment.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Desigur, alt aspect important tine de pregatirea profesorilor. In tari precum Ghana, Nigeria sau Sierra Leone, mai bine de 60% dintre cadrele didactice nu au studiile necesare pentru a preda in cadrul scolilor.
Conform studiului realizat de UNESCO, in Malawi, de exemplu, o clasa de scoala primara ajunge sa numere pana la o suta de elevi, acest lucru petrecandu-se pe fondul cresterii natalitatii.
Tarile foarte sarace si cele care sunt afectate de conflicte au un acces limitat la educatie. Astfel, in Mali, Burkina Faso, Afghanistan sau Nigeria, copiii petrec foarte putin timp in scoli, iar accesul la cursurile scolare este unul limitat.
Salariile extrem de mici oferite profesorilor din aceste tari, descurajeaza tinerii, asa ca foarte putin isi aleg aceasta meserie. Multe cadre didactice din Africa sunt nevoite sa aiba doua sau trei joburi, pentru a se putea intretine, mai arata studiul.
Varkey Foundation, o institutie de caritate care activeaza in domeniul educatiei, a reusit sa puna la punct un sistem de studiu de la distanta, pentru copiii din Ghana. De asemenea, institutia a instruit nu mai putin de 5000 de profesori in ultimii ani. Reprezentantii Varkey Foundation considera, la randul lor, ca o crestere salariala semnificativa ar determina mai multi tineri sa isi aleaga meseria de profesor.
Prin aceasta initiativa a marilor puteri se doreste stoparea analfabetismului la nivel mondial, accesul la educatiefiind un drept care nu ar trebui sa i se refuze niciunui copil.