1. Evalueaza riscurile si beneficiile
Decizia de a pleca de actualul loc de munca poate sa fie determinata de frustrare si alte sentimente negative, sau de dorinta pozitiva de a trece la o alta etapa de dezvoltare.
Indiferent de motivele care au dus la aceasta hotarare, cert este ca orice noua cariera implica atat oportunitati, cat si riscuri. Orice loc de munca presupune atat aspecte negative, cat si aspecte pozitive.
Pentru o tranzitie cat mai confortabila, e util sa te intrebi:
Ai la indemana un fond de economii, pe care sa te bazezi in cazul in care lucrurile vor merge mai putin bine?
Esti pregatit din punct de vedere profesional sa faci fata noului pas in cariera? Poate ai nevoie de un curs de formare, un training de specialitate sau sa iti imbogatesti portofoliul.
Noul job te va ajuta sa te dezvolti pe viitor?
250 Modele Fise de Post
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Iti ofera oportunitati de valorificare a experientei acumulate si de dobandire a unor noi competente?
2. Nu lasa probleme nerezolvate
Din prea mult entuziasm sau dintr-o dorinta nemarturisita de "reglare a conturilor" la nivel profesional, multi dintre angajatii care demisioneaza lasa in urma o multime de probleme nerezolvate. Corect si avantajos pentru toti cei implicati este sa indeplinesti cat mai multe din sarcinile uzuale si sa te asiguri ca nu vor ramane aspecte neclare pentru cei care iti vor prelua activitatea.
Comunica deschis cu managerul si colegii, pentru a contribui la preluarea treptata si eficienta a sarcinilor tale.
In mediul profesionala, cea mai buna alegere este sa pastrezi intotdeauna relatii amiabile.
3. Ordoneaza si organizeaza
Inainte sa parasesti locul de munca, e recomandabila o "curatenie generala" la birou. Cu siguranta, ai acumulat un volum mare de date, documente si diverse informatii. Atat cat este posibil, elimina tot ceea ce a devenit irelevant si reorganizeaza informatiile importante.
Pe de o parte, acest lucru te va ajuta pe tine sa incepi cu dreptul noua cariera, sa stii care documente iti mai sunt utile si care nu. pe de alta parte, vei facilita munca celor care iti vor prelua atributiile.
Retine faptul ca este intotdeauna posibil si recomandabil sa parasesti un loc de munca intr-un mod onorabil. Achita-te de obligatiile profesionale, mentine comunicarea cu oamenii care te-au sprijinit in cariera si incepe noua etapa din viata ta cu dreptul.