In acest caz, 93% dintre dintre cei angajati ar alege o organizatie privata, conform celui mai recent studiu "Most Wanted Employers 2024" realizat de o agentia de cercetare de piata, citat de Agerpres.
Studiul semnaleaza ca sectoarele IT & Tehnologie si Retail se evidentiaza drept cele mai atractive pentru profesionistii romani, in timp ce preferintele Generatiei Z redefinesc criteriile de alegere a angajatorului.
Sectorul IT & Tehnologie domina preferintele cu 18% din optiuni si atrage nu doar profesionisti IT, ci si specialisti din domeniul Financiar-Contabil. Gigantii Google si Microsoft conduc topul angajatorilor preferati in acest sector.
"Salariile competitive (40%) si flexibilitatea (15%) sunt principalele motive pentru care angajatii sunt atrasi de domeniul IT, in timp ce pentru cei in cautarea unui job, dezvoltarea profesionala este principalul atu (36%)", explica Cori Cimpoca, fondatoarea agentiei de cercetare MKOR.
Retailul - un domeniu in care romanii vor sa lucreze
Retailul ocupa locul doi cu 10% din preferinte, mai ales in cazul profesionistilor care lucreaza in productie, contabilitate si operatiuni. Dedeman si eMAG se evidentiaza ca lideri in acest domeniu.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Acest sector atrage si femeile, dar si locuitorii din mediul rural, un indiciu ca ofera oportunitati de cariera in zone unde acestea pot fi mai limitate.
1 din 5 angajati considera mediul de lucru si cultura organizationala decisive in alegerea angajatorului. Contrar asteptarilor post-pandemice, doar 6% dintre angajati considera flexibilitatea importanta in alegerea unui job. Aceasta conteaza mai degraba contextual, de exemplu, mai mult in cazul femeilor.
Dezvoltarea profesionala si personala este principalul motiv pentru care cei care nu au un loc de munca s-ar duce sa se angajeze. Sectorul Tech si FMCG sunt vazute ca zone benefice pentru a evolua in acest sens, mai arata studiul.
Acesta mai semnaleaza ca pana in 2034, Generatia Z va reprezenta aproximativ 40% din forta de munca, ceea ce face esentiala adaptarea organizatiilor la preferintele acestei generatii.
Tinerii din aceasta generatie aduc noi prioritati in peisajul angajatorilor, acordand o importanta crescuta reputatiei companiei si oportunitatilor de dezvoltare. Mai conectati la brandingul angajatorilor prin social media, ei evalueaza nu doar pachetul salarial, ci si imaginea si valorile companiei. Adaptarea la aceste preferinte devine esentiala pentru succesul organizational pe termen lung, mentioneaza autorii cercetarii.
Studiul este reprezentativ la nivelul populatiei din Romania si a fost realizat, prin sondaj de opinie online, pe un esantion de 1.244 persoane, din care 953 persoane ocupate, 214 neocupate si 77 antreprenori, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani.