Raspunsul specialistului:
Reglementari privind arhivarea documentelor se regasesc in Legea nr. 16/1996 privind Arhivele Nationale, republicata. De asemenea, prin Legea nr. 135/2007 republicata este reglementata arhivarea documentelor in forma electronica.
Ce este, asadar, acest dosar?
Ce documente trebuie sa cuprinda?
De ce sunt inspectorii ITM atat de interesati de el?
Aflati raspunsurile la aceste intrebari din ghidul practic: Dosarul personal al salariatului, detalii AICI >>>
In arhiva angajatorul pastreaza documentele (in original) de resurse umane/salarizare etc, create de-a lungul timpului, documente in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile salariatilor.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
40 Modele de Regulament Intern
In opinia noastra, daca originalul documentului este pe suport de hartie, atunci acesta se arhiveaza in aceasta forma, cu respectarea prevederilor Legii nr. 16/1996.
Daca originalul documentului este in forma electronica (document electronic semnat cu semnatura electronica) atunci acesta se arhiveaza in forma electronica, cu respectarea prevederilor Legii nr. 135/2007.
Astfel, in Legea nr. 135/2007 se prevede ca primirea unui document in forma electronica in arhiva electronica este conditionata de indeplinirea urmatoarelor cerinte:
a) semnarea documentelor in forma electronica, cu semnatura electronica extinsa a titularului dreptului de dispozitie asupra documentului, denumita in continuare semnatura electronica;
b) valabilitatea semnaturii electronice a titularului dreptului de dispozitie asupra documentului;
c) depunerea cheii de criptare si decriptare pentru documentele criptate care cad sub incidenta Legii nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) transmiterea informatiilor prevazute la art. 8 alin. (2) din Legea nr. 135/2007.
Arhivele electronice sunt gestionate de administratori de arhive electronice - persoane fizice sau juridice acreditate de autoritatea de reglementare si supraveghere specializata in domeniu sa administreze sistemul electronic de arhivare si documentele arhivate in cadrul arhivei electronice.
Un raspuns oferit in iulie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.