Experienta si cunostinte
Lipsa cunostintelor si a experientei profesionale va impune cheltuieli suplimentare legate de instruirea angajatilor si o perioada de timp necesara formarii noilor deprinderi.
Daca postul vacant se refera la o pozitie de conducere, trebuie avute in vedere
Aptitudini si calitati
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Legis Plus Legislatia Muncii
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Caracteristici personal. Fiecare situatie de munca presupune anumite cerinte ce trebuie satisfacute: munca sub presiune, in ritm accelerat, un program de lucru inegal, cu perioade de varf si/sau cu perioade de stagnare, contacte cu publicul, comunicare cu colegii, supraveghere atenta, restrictii de protectie a muncii. Alte elemente demne de luat in seama sunt: infatisarea fizica, manierele, tinuta, cultura generala, capacitatea de decizie, dexteritatea, cunoasterea unor limbi straine.
Motivare
Gradul de interes fata de post. Este bine sa existe o concordanta intre asteptarile candidatului si interesul fata de post manifestat de acesta, pe de o parte, si conditiile postului, pe de alta parte. Daca sansele unei promovari si dezvoltari profesionale sunt minime, iar conditiile de munca sunt dificile, este mai intelept sa angajati o persoana cu aspiratii si potential mai redus. Aceasta deoarece, in conditiile amintite exista sanse minime sa puteti atrage si mai ales mentine in firma un performer.
Pentru unele posturi, lipsa oportunitatilor de promovare sau monotonia muncii fac din salariu singura modalitate de motivare a angajatilor; alte posturi ofera insa ocazia manifestarii creativitatii si a dezvoltarii profesionale. Luati in considerare principalii factori care determina motivarea angajatilor: interesul fata de profesie, adecvarea nevoilor candidatului la valorile firmei, recompensele oferite.
Capacitate de adaptare
Capacitatea de adaptare si integrare a angajatului depinde de:
abilitatile de comunicare – posturile care implica multe contacte sociale au nevoie de persoane agreabile, fiind nepotrivite pentru angajati morocanosi sau ostili.
rezistenta la stres si comportamentul in situatii dificile
capacitatea de a-i influenta pe ceilalti (abilitati manageriale)
atitudinea fata de munca in echipa
adaptarea la conditiile si programul de lucru
Pentru fiecare post selectati, din cadrul fiecarei categorii, criteriile cele mai relevante. Impartiti aceste cerinte in
Sursele de recrutare
Pentru acoperirea posturilor vacante exista doua posibilitati de actiune: aducerea de noi angajati apeland la piata externa a fortei de munca sau / si realocarea angajatilor existenti prin intermediul promovarii sau transferului (surse interne). Daca pentru posturile vacante de la baza piramidei ierarhice din organizatie se va apela la surse externe, celelalte posturi pot fi ocupate de candidati proveniti din ambele surse.
Apelati la surse externe de personal atunci cand inregistrati o dezvoltare rapida a afacerii, cand va confruntati cu plecari ale unor angajati care nu pot fi inlocuiti din interior sau cand aveti nevoie de angajati cu pregatire speciala.
Avantajele recrutarii din exterior
Principalul avantaj al recrutarii din exterior il constituie faptul ca ofera mai multe optiuni pentru alegerea candidatului potrivit.
Angajatii veniti din afara pot aduce un suflu innoitor in organizatie.
Costurile unor noi angajari sunt adesea mai reduse decat cele necesare instruirii si pregatirii unor angajati interni pentru ocuparea unor posturi noi (mai ales daca e vorba de cele tehnice sau manageriale).