Experienta si cunostinte
Lipsa cunostintelor si a experientei profesionale va impune cheltuieli suplimentare legate de instruirea angajatilor si o perioada de timp necesara formarii noilor deprinderi.
Daca postul vacant se refera la o pozitie de conducere, trebuie avute in vedere <istoria> (ruta) profesionala a candidatului (cresterea responsabilitatilor si a salariilor pe posturile ocupate anterior), disponibilitatea si abilitatile manageriale ale acestuia, nivelul minim de experienta si cunostinte profesionale (atestate prin diplome sau certificate) cerut de conditiile postului.
Aptitudini si calitati
Caracteristici personale
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Legis Plus Legislatia Muncii
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Fiecare situatie de munca presupune anumite cerinte ce trebuie satisfacute: munca sub presiune, in ritm accelerat, un program de lucru inegal, cu perioade de varf si/sau cu perioade de stagnare, contacte cu publicul, comunicare cu colegii, supraveghere atenta, restrictii de protectie a muncii. Alte elemente demne de luat in seama sunt: infatisarea fizica, manierele, tinuta, cultura generala, capacitatea de decizie, dexteritatea, cunoasterea unor limbi straine.
Motivare
Gradul de interes fata de post
Este bine sa existe o concordanta Intre asteptarile candidatului si interesul fata de post manifestat de acesta, pe de o parte, si conditiile postului, pe de alta parte. Daca sansele unei promovari si dezvoltari profesionale sunt minime, iar conditiile de munca sunt dificile, este mai intelept sa angajati o persoana cu aspiratii si potential mai redus. Aceasta deoarece, in conditiile amintite exista sanse minime sa puteti atrage si mai ales mentine in firma un performer.
Pentru unele posturi, lipsa oportunitatilor de promovare sau monotonia muncii fac din salariu singura modalitate de motivare a angajatilor; alte posturi ofera insa ocazia manifestarii creativitatii si a dezvoltarii profesionale. Luati in considerare principalii factori care determina motivarea angajatilor: interesul fata de profesie, adecvarea nevoilor candidatului la valorile firmei, recompensele oferite.
Capacitate de adaptare
Capacitatea de adaptare si integrare a angajatului depinde de:
• abilitatile de comunicare – posturile care implica multe contacte sociale au nevoie de persoane agreabile, fiind nepotrivite pentru angajati morocanosi sau ostili.
• rezistenta la stres si comportamentul in situatii dificile
• capacitatea de a-i influenta pe ceilalti (abilitati manageriale)
• atitudinea fata de munca in echipa
• adaptarea la conditiile si programul de lucru
Pentru fiecare post selectati, din cadrul fiecarei categorii, criteriile cele mai relevante. Impartiti aceste cerinte in <esentiale> si <de dorit> si precizati minimul cerut pentru fiecare dintre ele. Asigurati-va ca persoanele selectate satisfac macar in proportie de 75% calitatile <de dorit> si in cea mai mare parte pe cele <esentiale>.