De ce in ziua de astazi tot mai multi tineri, in special cei care se afla la inceput de drum, ocupand pozitii entry-level, sunt tot mai slabi pregatiti?
Cei care au analizat situatia au ajuns la concluzia ca tot sistemul scolar este cel care creaza asttfel de probleme. In Romania, nu putini sunt cei care termina ciclul gimnazial sau liceal fara sa aiba mari cunostinte, cu privire la ceea ce ar fi trebuit sa asimileze in timpul scolii.
De asemenea, in viziunea acestora, profesorii ar trebui sa se implice mai mult atunci cand vine vorba de elevii slab pregatiti, in sensul ca acestia ar trebui incurajati sa progreseze. Programele scolare modernizate si o practica similara cu un mediu de lucru ar ajuta mult tinerii sa se prezinte mai bine, la primele lor joburi.
Angajatorii, tot mai dezamagiti de cei care ocupa pozitii entry-level
In pofida faptului ca nu sunt bine pregatiti, iar aptitudinile lor nu sunt la un nivel ridicat, angajatorii mai semnaleaza si pretentiile exagerate ale tinerilor, care vor salarii mari pentru pozitii de entry level, iar de multe ori, nici nu se prezinta la interviurile la care sunt chemati.
Portal Codul Muncii
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Angajatorii mai considera ca tinerii nu sunt, in cele mai multe cazuri, capabili sa gandeasca coerent, sa dea un raspuns rapid sau sa inteleaga un text citit, intr-un timp scurt. Intr-o piata a muncii tot mai competitiva, cei care au nevoie de angajati pentru a prospera se lovesc de multe bariere.
Cristian Hatu, presedinte al Centrului de Evaluare si Analize Educationale declara ca unele competente ale tinerilor lasa mult de dorit, iar modul de predare discursiv al profesorilor pare sa nu fie nici pe departe unul eficient. Acesta a mai mentionat ca elevii isi pierd rapid interesul de a invata, iar informatiile pe care le primesc nu au nicio legatura cu ceea ce se intampla, in viata de zi cu zi, a mai declarat Cristian Hatu, pentru Ziarul Financiar.
Ramane de vazut ce imbunatatiri se vor aduce sistemului de invatamant in anii urmatori, in contextul in care tot mai multi tineri absolventi par sa fie total debusolati, in ceea ce priveste alegerea si practicarea unei meserii.