Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

In vederea departamentului HR: ce se poate face cu angajatii "toxici", din cadrul unei companii

11 /Nov2016
Tags: angajati toxiciangajati dificilicolegii toxici

Asa cum orice padure are si uscaturi, de asemenea orice companie, indiferent de profil, are si angajati care pot fi considerati toxici, tocmai din pricina comportamentului lor.

Ce sunt angajatii toxici si cum ne ferim de ei?


Asa dupa cum spune si denumirea, prin angajati toxici intelegem acei colegi carora nu le convine niciodata nimic, sunt mereu pesimisti si orice s-ar intampla, se vor plange si lamenta. Ai parte de acest gen de colegi? Probabil ca da, sunt la tot pasul astfel de persoane, cel putin il ultima vreme.

 

Este de la sine inteles ca nu este indicat sa te afli prea mult in preajma acestui gen de oameni, care nu va face decat sa te incarce negativ si pe tine. 

 

Exista mai multe tipuri de angajati toxici:


- cei care se plang incontinuu si oricand iti pot spune cea mai pesimista versiune a lor, cu privire la rezolvarea anumitor chestiuni interne

- colegii care nu sunt multumiti de nimic si care sunt in permanenta "suparati pe viata". Acestia nu vad decat partea goala a paharului si nu isi dau voie sa se entuziasmeze niciodata, indiferent de cat de bine ar merge lucrurile in cadrul companiei. Acestia au in permanenta o nemultumire

- colegii invidiosi sunt alta categorie de colegi toxici; orice ar fi acestia nu se vor bucura pentru reusitele altora si considera ca doar ceea ce fac ei este benefic companiei, restul nu conteaza pentru ei

- cei care barfesc la tot pasul, indiferent de situatie, considerand ca este necesar sa stie tot felul de lucruri despre colegi, chiar daca au sau nu legatura cu munca
 
- colegii care traiesc pentru a-si bate joc de ceilalti, doar asa reusesc sa se simta mai bine. Fie ca rad de o persoana anume sau de ideile acesteia, clar vor gasi ceva de care sa se amuze. De fapt, acestia sunt acei oameni care nu sunt in stare sa faca ceva, asa ca incearca sa ridiculizeze ideile altora, nu-i lua niciodata in seama

Solutia nu este nicidecum, sa ii ignori total pe acesti oameni, oricum nu prea este posibil, dat fiind faptul ca ies in evidenta mereu.

Cel mai bine ar fi ca aceasta situatie sa fie gestionata de departamentul HR, acesti profesionisti ar trebui sa poarte discutii deschise cu acei angajati care nu fac altceva decat sa "otraveasca" mediul de lucru, din pricina comportamentelor lor. Pesimismul, barfa, furia si invidia nu ar trebuie sa existe in cadrul unei organizatii, altfel nu vor face altceva decat sa afecteze colectivul.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "In vederea departamentului HR: ce se poate face cu angajatii "toxici", din cadrul unei companii":
Rating:

Nota: 2.3 din 5 din 5 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".