1. Angajatii sunt persoanele cele mai importante dintre toate. Nici investitorii nu sunt mai importanti decat angajatii, nici clientii si nici furnizorii nostri principali. Fara angajati, niciunul dintre acestia nu ar mai exista! Fara angajati nu am avea cum sa valorificam capitalul financiar pe care il detinem, nu am mai avea produse si servicii, nu am mai avea investitii si dezvoltare strategica.
Asa ca inainte sa va ingrijiti de clienti, ingrijiti-va de angajati. Asigurati-va ca salariile sunt corecte, ca bonusurile sunt consistente, ca beneficiile sunt notabile. Doar asa va veti asigura ca si maine veti avea clienti multi si multumiti!
2. Incurajati comunicarea deschisa. Se poate ca feedback-ul sa nu fie oferit in mod liber si nestingherit, mai ales in situatia in care in trecut au existat repercusiuni pentru persoanele care si-au exprimat opiniile.
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Portal Codul Muncii
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
O optiune buna este sa lasati optiunea ca parerile, sugestiile si criticile sa fie eliberate in mod anonim. Doar asa veti intelege ce se intampla in companiile voastre si doar asa puteti lua masurile necesare la timp, fara sa pierdeti angajati valorosi, in care ati investit resurse importante: bani, timp, energie, training si nu numai.
3. Investitiile necesare sunt substantiale. Pentru a reusi sa deveniti un manager HR de succes, este necesar sa investiti resurse importante in angajatii vostri. De la bun inceput, luati in calcul faptul ca veti avea nevoie de timp petrecut alaturi de angajati, de bani pentru bonusare, de bani pentru ca angajatii dvs sa participe la cursuri si training-uri, la conferinte si alte forme de perfectionare profesionala.
Iar acesta este doar inceputul!
Mult succes in managementul resurselor umane!