Stiti cat de motivati sunt angajatii dvs.? Puteti afla foarte usor. Luati cateva hotarari pe termen scurt referitoare la planul dvs. de afaceri, intrand in calcul dorintele clientilor, fara insa a accepta vreo propunere din partea
subalternilor. Urmariti-le comportamentul si notati-va observatiile. Clientii sunt multumiti, insa subalternii dvs. lucreaza numai urgentele. Dar cand se va ivi ocazia sa ia singuri decizii si sa actioneze prompt, vor iesi la iveala slaba lor motivare si lipsa de implicare.
Este esential sa evaluati nivelul de motivare a angajatilor dvs. Ca sa obtineti un rezultat corect, trebuie sa apelati la mai multe metode. Discutia fata in fata cu angajatul e prima cale de abordare. Aceasta ofera celemaimulte detalii.
Ascultati-l pe angajat cu rabdare si atentie. Fiti atent la orice amanunt.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Discutii formale cu angajatii
Folositi intotdeauna discutiile cu angajatii pentru a afla ceva despre motivarea lor, chiar si atunci cand discutia se refera la cu totul alta problema. De exemplu, daca un angajat se comporta ciudat in urma unei delegari de responsabilitate si aveti impresia ca el va rezolva sarcina numai din obligatie, cautati cauzele.
Notati in formular informatiile obtinute in cadrul discutiei.
Deschideti o rubrica cu diferite variante de solutionare. Dati termene si urmariti rezolvarea progresiva a fiecarei probleme. Daca e cazul, stabiliti noi termene.
Manifestari informale
In cadrul sedintelor de lucru sau in cadrul unor discutii ocazionale, puteti trage concluzii despre motivarea angajatilor. Fiti atent daca expresiile folosite de angajat indica lipsa de motivare sau, dimpotriva, o motivare puternica.
De exemplu, o exprimare gen „Abia astept sa terminam odata cu acest proiect!“ denota lipsa de motivare, spre deosebire de o exprimare de genul „Proiectul nostru se desfasoara excelent“.
Cand nu sunteti sigur de parerea angajatului cu privire la o anumita problema, puneti intotdeauna intrebari.
Bune indicii va poate oferi chiar organizarea unei petreceri in cadrul firmei. Cat de dornici sunt colegii si subalternii dvs. sa va ajute? Fiti atent si notati-va impresiile personale.
Chestionarea clientilor
Motivarea angajatilor unei firme si satisfactia clientilor ei merg de obicei mana-n mana. De aceea, daca puneti clientilor intrebari din care sa rezulte cat de multumiti sunt de serviciile dvs., aflati indirect si cate ceva despre nivelul motivarii angajatilor. Astfel de informatii redau numai o parte a situatiei motivarii angajatului, dar ele va pot indica aparitia unor probleme latente.
Concluzii
Trageti concluzii din observatiile facute. Fiti atent la urmatoarele intrebari:
– Angajatul ocupa un post care i se potriveste?
– De cat de multa supraveghere are el nevoie?
– De cata autonomie dispune angajatul?
– Ce pregatire suplimentara ii este necesara?
Informarea angajatului
Informati-va angajatul despre faptul ca doriti sa aflati cat este de motivat. Cel mai bine este sa aveti discutii de evaluare periodice – macar o data pe an. Explicati-i angajatului ca aveti nevoie de aceste informatii pentru ca el sa fie motivat cat se poate de bine si sa fie satisfacut de munca sa. Asigurati-l ca nu veti da mai departe formularul pe care il completati (si respectati-va promisiunea!). Apoi inmanati-i formularul pentru a-si face o copie.
Sursa: Totul despre Motivarea Resurselor Umane>>>
olescu marin 2014-12-11 09:28:33
b.z. pun o intrebare nu stiu daca voi primi raspuns,vad ca vb . despre fel de fel de cazuri,sunt de accord dar despre noi pensionari suntem ca si inexistenti, daca incurcam cumva spuneti nu va fie rusine, dar macar aveti minte