Trebuie doar sa accepti ca ceea ce iti doresti pentru tine, trebuie sa o oferi si oamenilor cu care lucrezi.
O regula de aur este sa iti arati recunostinta fata de oamenii cu care lucrezi, fie ca sunt superiori, subordonati, colegi de pe acelasi nivel ierarhic.
Rezultatele pe care le recunosti vor continua sa se produca. Munca de calitate va deveni o ceritudine daca o recunosti si daca o premiezi, la timp si fara sa incerci sa ii subminezi impactul asupra companiei.
Una dintre cele mai grave greseli de management este cea de a nega calitatea muncii angajatilor nostri. Sunt numerosi angajati care vor nega nivelul ridicat al calitatii angajatilor pentru a evita:
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Portal Codul Muncii
- acordarea de bonusuri
- acordarea de mariri salariale
- acordarea de promovari si alte avantaje extra-salariale.
Dar demotivarea angajatilor atinge cote ametitoare in momentul in care rezultatele muncii lor nu sunt recunoscute la timp ( IGE - Immediate Gratification Effect). Si mai rau stau lucrurile atunci cand sunt subestimate sau complet negate.
Angajatorii au dreptul sa aiba in echipa oameni productivi, performanti, care sa ofere rezultate bune. Dar odata cu drepturile pe care legea le confera, angajatorii au si indatoriri. Sunt datori sa recunoasca meritele salariatilor si sa le premieze asa cum si-ar dori si ei sa fie premiati.
Regula de aur in management: Trateaza-i asa cum ti-ai dori sa fii tratat. Efectele se vad instant.
Mult succes in managementul resurselor umane!