Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Prietenia la birou. Poate fi o idee buna?

14 /Aug2017
Tags: prieteni la birouprietenie la serviciuprieteni la serviciu

Petrecem cel putin opt ore la locul de munca, iar multi depasesc cu mult acest termen, asa ca, inevitabil, vor exista anumite apropieri si relatii de amicitie. Sa fie acest un atu sau un inconvenient?

Probabil ca si tu ai intalnit companii sau sefi care nu incurajeaza relatiile de prietenie si ai considerat ca acest lucru este ciudat, daca nu iesit din comun de-a dreptul. Desigur ca exista si manageri care exagereaza, nedorind sa existe niciun fel de apropiere intre cei care lucreaza in acelasi loc, dar acest lucru este aproape imposibil.

Dar, se poate pastra oare un echilibru? Este clar ca prieteniile si simpatiile nu pot fi evitate, avand in vedere ca petrecem mai multe ore cu colegii de birou decat cu propria familie.


Ce este de facut? Cum ar trebui sa relationam cu acestia si ce fel de prietenii ar trebui incurajate?

 

1. Evita bisericutele. Mai tii minte cand erai la scoala si existau mereu doi, trei colegi cu care te aliai? Evita sa faci acest lucru la serviciu, ar putea starni discutii, cel mai bine ar fi sa adopti o atitudine prieteneasca cu toti cei din birou. Daca vrei ca in timpul liber sa petreci timp cu anumiti colegi, nu este nicio problema, dar incearca sa eviti acest lucru la locul de munca. Unde mai pui ca ai putea fi considerat barfitor si partinitor, adopta o atitudine matura si nu uita ca la locul de munca in primul rand se munceste...

2. Prietenia cu seful. Este foarte bine daca ai reusit sa creezi o relatie de amicitie cu superiorul tau, comunicarea cu cei care conduc echipa este esentiala. In special daca este calitativa. Dar nu exagera nici aici, este o mica diferenta intre a fi prietenos si agasant, cel mai bine ar fi sa pastrezi un echilibru si in acest caz.

3. Incearca sa nu confunzi munca cu timpul liber. Oricat de bine ar suna sa ai prieteni la birou, trebuie sa existe si anumite limite in acest sens. Una este sa te bucuri de prietenii la locul de munca si alta este sa transforma serviciul intr-un loc de distractie. Nu exagera cu pauzele si cu discutiile, altfel calitatea muncii tale si a colegilor tai ar putea fi afectata. Si probabil banuiesti cine va fi tras la raspundere... Ca intotdeauna, si atunci cand vine vorba de amicitiile la locul de munca, moderatia este, cu siguranta, cheia succesului.

 

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Prietenia la birou. Poate fi o idee buna?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 6 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".