Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Protectia datelor cu caracter personal in relatia angajator - angajat. Ce trebuie sa stii despre dosarele de resurse umane

24 /Mai2018
Tags: protectia datelor cu caracter personaldosare resurse umane cat se pastreaza

Va reamintim ca Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE (regulamentul general privind protectia datelor) nu contine referiri la perioada pentru care se pastreaza documentele de resurse umane ale persoanelor incadrate in munca.

Mai multe informatii despre GDPR 2018 si regulamentul privind protectia datelor poti gasi si pe PortalProtectiaDatelor >>>


"In contextul cerintelor aparute ca urmare a intrarii in vigoare a GDPR, cat timp se vor pastra in arhiva dosarele de personal ale angajatilor?", se intreba cineva in cadrul PortalCodulMuncii.ro.


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Aceste aspecte sunt in competenta legislatiei nationale a fiecarui stat deoarece ele au relevanta pentru drepturile salariale si de asigurari sociale ale persoanelor incadrate in munca.

In acest sens, in Regulament exista art. 88 unde se mentioneaza ca prelucrarea in contextul ocuparii unui loc de munca se prevede prin norme interne care sa detalieze modalitatile in care aceasta prelucrare a datelor personale ale salariatilor se realizeaza (ex. Codul muncii, HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, legislatia privind asigurarile sociale, privind sanatatea si securitatea lucratorilor etc.).

Referitor strict la arhivarea/pastrarea documentelor de resurse umane ale salariatilor, se aplica in continuare regulile stabilite prin legislatia nationala, respectiv prevederile Legii arhivelor nationale nr. 16/1996 republicata.

In Anexa nr. 6 a Legii arhivelor nationale nr. 16/1996 se prevede ca pot fi date in cercetare "dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor" si astfel, practic acesta este termenul pentru care ar trebui pastrate aceste dosare, termen care sa permita angajatorului sa emita adeverinte sau sa realizeze copii ale documentelor, la solicitarea salariatului sau a fostului salariat.


Fisa postului pentru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal

I. Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ................
 
Denumirea postului: Responsabil cu protectia datelor cu caracter personal
 [Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]


...citeste continuarea fisei de post pentru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal >>>


Sursa: PortalCodulMuncii

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Protectia datelor cu caracter personal in relatia angajator - angajat. Ce trebuie sa stii despre dosarele de resurse umane":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".