De unde ne luam totusi resursele si cum facem sa transmitem o stare pozitiva, un sentiment de siguranta si increderea in situatia de criza in care ne aflam?
In primul rand, trebuie sa avem incredere ca este important sa transmitem o stare buna echipei, sa nu ignoram tensiunea ce pluteste atat la nivel colectiv, cat si la nivel individual si sa gasim cea mai buna strategie de comunicare, potrivita echipei mele.
Abordam subiectul actual – criza din Ucraina, dar informatiile se pot mula pe orice tip de criza.
Initiativa si exemplul pleaca de la lider: ar fi bine sa acordati 10-15 minute pe zi sa discutati cu echipa despre modul in care va afecteaza pe voi, care sunt grijile si panicile, deoarece discutiile sunt si ocazii de a gasi solutii. De asemenea, care sunt modalitatile de combatere a stresului care v-au ajutat: tehnici de respiratie, limitarea stirilor, donatiile etc., important e sa incercam sa dam echipei un scop. A ajuta este un mod de combatere a stresului si, avand indrumare din partea sefului isi dau seama ca pot ajuta.
Conteaza foarte mult tonul pe care il folosim. Cu siguranta, perioada in care seful ridica tonul si incerca sa se impuna cu orice pret, a trecut. Un lider ar trebui sa arate ca este uman, sa promoveze valori precum blandetea respectul, conexiunea. Mai ales acum, intr-o situatie extrem de stresanta, liderul ar trebui sa faca apel la calm, empatie, rabdare.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Pandemia a declansat in marile companii, pe alocuri si in companiile mici, un interes tot mai ridicat fata de programe de sanatate emotionala a angajatilor...mai multe despre situatiile de criza poti citi pe portalresurseumane.ro >>>