Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Te bucuri de echilibru intre munca si viata personala?

06 /Apr2016

Orice fiinta umana care vrea sa se dezvolte pe toate planurile se poate gasi, la un moment dat, intr-o stare de dezechilibru. Dezechilibrul se instaleaza atunci cand o anumita parte a vietii noastre ne consuma mai multa energie decat toate celelalte, impiedicandu-ne sa ne bucuram de activitatile care ne fac placere.

Fiecare persoana defineste in mod individual dezechilibrul. Unii oameni sunt afectati de programul prelungit pe o perioada indelungata de timp; unele mame se pot simti prea solicitate de indatoririle de familie, ce le impiedica sa se dezvolte profesional; unii tineri pot considera ca job-ul actual ne le permite continuarea educatiei asa cum si-ar dori.

Conceptul de echilibru munca-viata personala dateaza din secolul al XVIII-lea, cand au adoptate, pentru prima data, legi care sa reglementeze numarul maxim de ore de munca pentru angajati. Pe parcursul intregului secol al XIX-lea, atat Statele Unite cat si Marea Britanie au adoptat o serie de legi prin intermediul carora a fost limitat programul de munca, iar concediul pentru anumite situatii precum nasterea sau imbolnavirea a devenit obligatoriu.

In secolul XX, conceptul de echilibru intre viata profesionala si viata personala a fost legat in special de cresterea ponderii femeilor pe piata muncii. Odata cu incadrarea in munca a unui numar tot mai mare de femei, necesitatea adaptarii sectorului profesional la conditiile specifice vietii de familie a devenit imperativa. Factorul maternal a fost unul din cele mai importante elemente ale modificarii legislatiei muncii.

In prezent, toti angajatii, indiferent de gen, sunt afectati intr-un moment sau altul de lipsa echilibrului intre aceste doua aspecte. Cei mai multi salariati isi doresc timp pentru:

- odihna si un stil de viata sanatos
- a se dedica cresterii copiilor
- a se bucura de compania familiei si a prietenilor


- hobby-uri
- educatie continua
- dezvoltare personala si spirituala
- activitati caritabile si de voluntariat

Cercetarile au demonstrat faptul ca un dezechilibru constant duce la oboseala cronica, epuizare, scaderea productivitatii, absenteism si boala. De asemenea, programul prelungit si suprasolicitarea profesionala determina accentuarea stresului si a starilor de anxietate.


Odata ce devenim constienti de importanta atingerii unui echilibru intre viata profesionala si cea personala, ne sta in putere sa facem schimbarile necesare. Deciziile personale, comunicarea eficienta cu ceilalti membri ai familiei si cunoasterea drepturilor profesionale sunt primii pasi pentru obtinerea echilibrului.

Cunoasterea de sine va va revela drumul ideal catre o viata armonioasa.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Te bucuri de echilibru intre munca si viata personala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".