Propunerea isi doreste sa elimine acele situatii in care regimul actual al exceptarii acestora de la plata contributiilor sociale obligatorii poate conduce la plata unor venituri salariale sub forma tichetelor cadou.
"Modificarea tratamentului fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate persoanelor fizice, de catre angajatori/platitori, in sensul eliminarii exceptarii de la plata contributiilor sociale obligatorii si includerea in baza de calcul a acestora a valorii nominale a tichetelor cadou acordate de catre angajatori/platitori, potrivit legii, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, in alte situatii decat cele in care se acorda cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, in limita plafonului de 150 lei pe eveniment pe persoana. Nepromovarea masurii poate conduce la plata unor venituri salariale sub forma tichetelor cadou avand in vedere regimul actual al exceptarii acestora de la plata contributiilor sociale obligatorii", se arata in nota de a proiectului.
In prezent, valoarea nominala a tichetelor cadou acordate de catre angajatori/platitori, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii.
Noile modificari vizeaza modul de determinare a ponderii cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii in cifra de afaceri totala, in cazul entitatilor care desfasoara activitate in domeniul constructiilor atat pe teritoriul Romaniei, cat si in strainatate.
40 Modele de Regulament Intern
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
De asemenea, se modifica regimul fiscal aplicat avantajelor de natura salarila neimpozabile si care nu se cuprind in baza de calcul al contributiilor sociale in cazul celor primite in baza unor legi speciale si/sau finantate din buget, prin neimpozitarea si neincluderea in baza de calcul al contributiilor sociale a contravalorii serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului de odihna, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora acordate de angajator, in masura in care valoarea totala, intr-un an fiscal, nu depaseste nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate.
De asemenea, se propune ca termenul de depunere a declaratiei anuale de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale pentru anul in curs sa fie pana la data de 15 martie 2021, inclusiv.