Am verificat CNP-ul salariatului si este inregistrat corect in programul de HR/SALARIZARE. Cei de la programul de salarii au spus ca nu e o problema in softul de salarii si trebuie sa iau legatura cu cei de la MFP. Care este modalitatea de transmitere a acesta solicitari catre MFP pentru a fi solutionata? "
Raspunsul specialistului:
In situatia in care persoana detine CNP si ca urmare a completarii acestuia la depunere apare de regula atentionarea „regula S4: CNP-ul nu a fost gasit in baza de date a persoanelor MFP”, este posibil ca baza de data a MFP sa nu fie actualizata, mai ales daca CNP-ul a fost atribuit recent.
In acest caz, Declaratia 112 se depune cu atentionare fiind valida si fisierul xml putand fi generat, urmand a fi sesizata ANAF despre situatia salariatului cu privire la atentionarea privind CNP-ul.
Precizam ca in baza unui Protocol de colaborare pe linia valorificarii de date din Registrul National de Evidenta a Persoanelor incheiat intre ANAF si Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, periodic aceasta din urma furnizeaza ANAF date privind persoanele inclusiv privind CNP. Protocolul prevede furnizarea actualizarilor de date catre ANAF de doua ori pe luna, pana in ziua de 5 respectiv de 20 a fiecarei luni.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
In masura in care ANAF nu a primit CNP-ul respectiv prin actualizarile primite, poate fi verificat la Serviciul local de evidenta a persoanelor inrolarea respectivului CNP sau la serviciile corespunzatoare de la IGI.
Un raspuns oferit in martie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.